Obuwie rośnie w siłę

przez | 16/03/2009

Po udanym 2007 roku polski oddział firmy DEICHMANN zanotował w 2008 roku znaczny wzrost przychodu oraz liczby sklepów. W ostatnim roku klienci kupili 6,1 miliona par butów, czyli o około 0,5 mln par butów więcej niż w roku 2007. Odsetek sprzedanej ilości par powiększył się o 10,4 %, a przychód o 8,84 %. Sprzedaż w roku 2008 wyniosła 507 mln zł (w roku 2007 – 466 mln zł). Sieć sklepów w Polsce została rozszerzona o kolejne 22 placówki i teraz liczy 130 sklepów. W 2008 roku w firmie DEICHMANN Obuwie pracowało prawie 1400 pracowników. „Jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni. To jest dobra podstawa do dalszego rozwoju w 2009 roku“ – komentuje roczny bilans prezes zarządu DEICHMANN Obuwie – Johannes Obersteiner.

20 nowych sklepów w Polsce, cztery na Litwie

DEICHMANN Obuwie należy do działającej na całym świecie Grupy DEICHMANN, z centralą w Essen (Niemcy). Prezes Zarządu – Heinrich Deichmann komentując wyniki finansowe Grupy DEICHMANN za rok 2008 zapowiedział intensyfikację działań w czasie kryzysu. Firma chce w 2009 roku zainwestować 165 mln euro za granicą, także w Polsce. Bieżący rok będzie okresem największej ekspansji w historii firmy, bo większość tej kwoty zostanie zainwestowana  m.in. w otwarcie 284 nowych sklepów,  z czego 20 sklepów w Polsce. W Polsce Firma jest zainteresowana ekspansją również w mniejszych miastach, już od 40 tys. Mieszkańców. W tym roku sklepy DEICHMANN powstaną m.in. w  miejscowościach, w których wcześniej nie było sklepów Firmy, takich jak Kłodzko, Kutno, Nowy Sącz. Poziom dochodów całej spółki DEICHMANN został określony jako korzystny. „Umożliwia to dalszą ekspansję przy pomocy środków własnych i rezygnację z obcego kapitału. W ten sposób chronimy naszą niezależność“ – ocenił Deichmann. W 2008 roku DEICHMANN otworzył pierwsze sklepy między innymi we Włoszech i na Litwie. Otwarcie litewskich sklepów jest koordynowane przez polską spółkę we Wrocławiu. Do tej pory na Litwie otwarto cztery sklepy: po dwa w Siauliai i  Klaipeda, planowane jest otwarcie kolejnych pięciu.

Grupa DEICHMANN sprzedaje na całym świecie ponad 127 mln par obuwia

Grupa DEICHMANN sprzedała w 2008 roku w 18 krajach ponad 127 mln par butów (w 2007 roku było to 122 mln par; wzrost sprzedaży o 4,8%). Kapitał Grupy DEICHMANN wzrósł o 6,2 % w porównaniu z 2007 rokiem, z 2,94 miliardów euro do 3,12 miliardów euro, dzięki czemu umocniła ona swoją pozycję największego detalicznego sprzedawcy obuwia, zarówno w Niemczech, jak i w Europie. W 2008 roku  firma po raz pierwszy ponad połowę swojego dochodu zainwestowała za granicą (50,7%). Drugim co do ważności rynkiem sprzedaży jest USA. Na całym świecie DEICHMANN pod koniec 2008 roku zatrudniał około 28 100 pracowników (w 2007 było to 26 500 osób) w 18 krajach. Pracują oni w 2546 sklepach (w 2007 – 2324).