Sukces spółki Denco Logic na targach CeBIT w Hannowerze

przez | 13/03/2009

Zakończyły się tegoroczne targi CeBIT w Hannowerze. Od 23 lat to najważniejsza na świecie impreza w branży informatycznej i telekomunikacyjnej. W jej trakcie kilka tysięcy wystawców z 75 krajów zaprezentowało swoje najnowsze produkty. Jak w tym towarzystwie wypadły polskie firmy? Oferty nielicznych spółek z naszego kraju wzbudziły zainteresowanie targowych gości. Jedną z nich była spółka informatyczna Denco Logic, która opracowała urządzenie o nazwie SLIDEPAD.

Zdecydowaliśmy się na udział w targach CeBIT, bo uczestnictwo w tej imprezie to dobra okazja do nawiązania kontaktów biznesowych z firmami z całego świata – mówi Patrycjusz Kosuń, prezes zarządu Denco Logic S.A.   Dobrze wykorzystaliśmy swoją szansę. SLIDEPAD-em zainteresowało się kilku czołowych producentów sprzętu komputerowego na świecie. Aktualnie trwają negocjacje, o ich efektach poinformuję po zakończeniu.

SLIDEPAD działa na podobnej zasadzie jak standardowa mysz komputerowa, ale jest zdecydowanie bardziej precyzyjny, co wpływa na wyraźne polepszenie komfortu pracy jego użytkowników. Ma to niebagatelne znaczenie szczególnie dla osób niewidomych lub niedowidzących, które w trakcie pracy z komputerem nie wiedzą, w którym miejscu ekranu znajduje się kursor. Myszka, czy touchpad tego nie wychwytują. SLIDEPAD to potrafi, bo wychyla się w zależności od lokalizacji kursora. Dłonie osoby korzystającej z urządzenia wyczuwają, w którą stronę wychyla się SLIDEPAD.

Pozytywne opinie na temat urządzenia potwierdzają bardzo pomyślne wyniki wstępnych testów prototypów, które przeprowadzono w laboratoriach Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego oraz Uniwersytetu Szczecińskiego.

Pod koniec ub.r., spółka rozpoczęła współpracę z Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii, działającym przy Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym. Placówka dysponuje bardzo bogatym zapleczem naukowo-technolicznym.

Aktualnie trwa subskrypcja prywatna (private placement) akcji Denco Logic, z której spółka chce pozyskać ok. 1 mln zł. Denco Logic planuje debiut na rynku NewConnect w ciągu kilku tygodni. Do najważniejszych celów emisji zaliczyć należy pozyskanie środków na badania i rozwój kolejnych wersji prototypów SLIDEPAD-a oraz pokrycie kosztów związanych z promocją i sprzedażą licencji urządzenia. (Autoryzowanym doradcą jest firma Morison Finansista. Corporate Finance).

Spółka akcyjna Denco Logic powstała w czerwcu 2008 r. Stworzyła ją grupa młodych, kretywnych ludzi, mających sprecyzowaną wizję jej rozwoju, którą konsekwetnie realizują.