5 lat z ebookiem za pan brat

przez | 12/03/2009

Już od pięciu lat działa na naszym rodzimym rynku stricte Internetowe wydawnictwo. To Złote Myśli, które w marcu 2004 roku rozpoczęły swoją działalność. Dzisiaj ebooki, elektroniczne książki czy audiobooki nie są czymś nietypowym, o czym świadczy szybkie tempo wzrostu tego rynku. Jednak przyznać trzeba, że pięć lat temu niewielu dawało szansę szybkiego powodzenia takiej działalności.

Gdy założyciele Wydawnictwa zaczynali swoją działalność, chcieli zrobić coś oryginalnego, coś, czego na polskim rynku wówczas prawie nie było, czyli publikacje elektroniczne, które na Zachodzie stawały się coraz bardziej popularne. I tak się zaczęło. Pięć lat temu mało kto dawał szansę temu pomysłowi, a jednak w tym czasie firma sie rozwinęła i mimo iż pomysłodawcy zaczynali od zera, stworzyli wydawnictwo elektroniczne, które w tym roku według planu powinno przekroczyć 3 miliony złotych przychodu.

Wydawnictwo Złote Myśli wystartowało w 2004 roku z 3 publikacjami w formie elektronicznej. Dzisiaj jest największym w Polsce wydawcą publikacji elektronicznych i miesięcznie sprzedaje średnio 8-10 tysięcy sztuk. Oferta Złotych Myśli to obecnie ponad 300 publikacji, nie tylko ebooków, ale od 2008 roku także książek audio w formacie mp3. Także w dwa tygodnie po premierze ebooka jest gotowa drukowana wersja publikacji.

W 2005 roku w Wydawnictwie kupiono książki na łączną kwotę 160 tys. złotych. Z każdym rokiem ta liczba sukcesywnie wzrastała: w 2006 roku było to 460 tys. zł, rok później już ponad milion złotych – 1 330 tys. zł. Miniony, 2008 rok, pomimo kryzysu na rynku książki, związanego z załamaniem gospodarczym, pozwolił Złotym Myślom zbliżyć się do granicy 2 mln złotych ze sprzedaży swych pozycji, dając dokładnie 1 900 tys. zł przychodu.

Dzisiaj serwis Złotych Myśli notuje ponad 500 tys. unikalnych wizyt oraz ponad 1 mln odsłon miesięcznie. Obecnie 190 tys. Internautów jest stałymi klientami Wydawnictwa. Badania profilowe wykazały, że głównie klientami Złotych Myśli są ludzie w wieku 26-50 lat, z czego 48% to kobiety. 61% klientów ma wykształcenie wyższe i zarabia ponad 2500 zł. A opinie o publikacjach wskazują, że 89% klientów jest zadowolonych z zakupów.

Mateusz Chłodnicki, wiceprezes wydawnictwa mówi, że to właśnie opinie czytelników od samego początku inicjują kolejne zmiany: Najważniejsze było to, że pierwsze nadchodzące opinie bardzo motywowały nas do dalszego działania, gdyż poza pozytywnymi reakcjami na treść publikacji i ich przydatność, wskazywały nam, nad czym musimy jeszcze popracować. Można powiedzieć, że po dziś dzień to właśnie zdania naszych Czytelników inspirują do kolejnych pomysłów i stałego wzbogacania oferty. To właśnie dzięki opiniom i ankiecie, którą przeprowadziliśmy, podjęliśmy decyzję, aby skupić się na tematyce, która wzbudzała największe zainteresowanie – tematyce związanej z psychologią sukcesu, przedsiębiorczością, samodoskonaleniem. To dzięki opiniom Czytelników udoskonalamy nasze publikacje, czynimy jeszcze bardziej przyjaznym i użytecznym nasz serwis WWW czy organizujemy promocje oraz akcje dla klientów.

To właśnie dla swoich klientów w ramach obchodów 5-tych urodzin, Złote Myśli zorganizowały wiele atrakcji, z których wszyscy zainteresowani mogą korzystać już od początku miesiąca. Na specjalnie stworzonej urodzinowej stronie można znaleźć między innymi: wysokie, nawet 50% rabaty na książki, gazetka okolicznościową czy surrealistyczna animowana historia Złotych Myśli, która robi furorę na YouTube. Specjalną atrakcją jest przewidziana na dzień 5-tych urodzin niespodzianka, do odpalenia której czas na urodzinowej stronie odlicza specjalny zegar.

Dotychczasowa historia Złotych Myśli stanowi zaledwie skrawek z wielkiego „tortu” historii książki. Nieważne jednak, że słowo pisane coraz bardziej wypierane jest przez słowo „cyfrowo”. Ważna jest tematyka. Ważne jest też to, że dociera ono do coraz większego grona odbiorców, pokazując,  że ludzie chcą i lubią czytać. Rozpropagowanie książki w nowej formie cieszy, ale też zachęca do dalszej wytężonej pracy nie tylko przez następne pięć lat. Ponieważ świadoma i fachowa promocja wiedzy i książki to nie tylko duża satysfakcja, ale też wielka odpowiedzialność.

www.zlotemysli.pl