„Życie miodem słodzone”. Druga odsłona kampanii promującej miód

przez | 12/03/2009

Wystartował drugi etap kampanii popularyzującej miód, organizowanej przez Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych. Kampanię finansowaną przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej koordynuje Marketing & Communications Consultants.

Kampania „Życie miodem słodzone”, realizowana w ramach mechanizmu „Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej”, rozpoczęła się 6 lutego ubiegłego roku, a zakończy się we wrześniu 2009 roku.  Budżet przeznaczony na jej realizację wynosi ok. 700 tys. euro.

Działania w ramach kampanii kierowane są zarówno do konsumentów miodu, jak i do innych uczestników rynku. W kampanii promowana jest różnorodność odmian miodu pszczelego oraz jego unikatowe właściwości.

Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi konsumentów na historię miodu, jako naturalnego produktu spożywczego z długą tradycją, od wieków obecnego w diecie człowieka i powszechnie wykorzystywanego w kuchniach całego świata. Polska to jeden z największych producentów miodu w Europie, ale pod względem jego spożycia pozostajemy daleko za innymi krajami naszego kontynentu.

Po blisko roku od pierwszej fali działań reklamowych, wspieranych następnie w obszarze PR, Kampania „Życie miodem słodzone” powraca do mediów w drugiej odsłonie. Główną myśl kampanii obecnej w prasie, telewizji i internecie można zawrzeć w słowach: „Poznaj się na naturalnym miodzie i codziennie osładzaj nim życie”.

Plan mediowy uwzględnia następujące stacje: TVP, TVP2, Polsat, TVN, TV4, TVP Info, TVN 7, TVN Style. Reklamy prasowe ukażą się w periodykach poradnikowych i kulinarnych: „Naj”, „Uroda”, „Dobre Rady”, „Samo Zdrowie”, „Vita”, „Prześlij Przepis”, „Sól i Pieprz”, „Kuchnia”.

W layoutach prasowych użyte zostały dwa hasła oparte na wynikach ubiegłorocznych badań: „93 proc. Polaków poznało się na wzmacniających właściwościach miodu” oraz „85 procent Polaków poznało się na kulinarnych wartościach miodu”

Działania w internecie obejmują takie portale, jak: o2.pl – kuchnia, pychotka.pl, przepisy-kuchenne.pl, gastronauci.pl, twojadieta.pl, dziennik.pl, we-dwoje.pl – kulinaria, mojegotowanie.pl, gotowanie.wkl.pl, palcelizac.pl, gotujmy.pl, polki.pl, wp.pl – kuchnia, gazeta.pl – kuchnia.

Całość kampanii koordynuje Marketing & Communications Consultants. M&CC jest odpowiedzialne również za kreację (spot, layouty prasowe, reklamy internetowe oraz materiały wsparcia sprzedaży) oraz koncepcję i aktualizację strony internetowej www.zyciemiodemslodzone.info. Realizacją projektu w M&CC zajmują się Marcin Lewandowski – senior account executive; Justyna Pałys – account executive. Pracą kieruje Gabriela Michalczuk – account manager.

Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Equinox.