Skuteczne zarządzanie wiedzą – sposób na kryzys

przez | 11/03/2009

„Wiedza najpewniejszym kapitałem w trudnych czasach” – to hasło Kongresu Stowarzyszenia Praktyków Zarządzania Wiedzą. Podczas konferencji eksperci i praktycy zarządzania wiedzą wskażą sprawdzone metody, jak efektywne wykorzystać istniejący w firmie kapitał intelektualny, by nie tylko obniżyć koszty i przetrwać kryzys, ale też wykorzystać ten czas na rozwój firmy i zwiększenie jej wartości.

– Osobiście wierzę, że polskie firmy mają ogromny, niewyczerpany kapitał do wykorzystania: kapitał intelektualny. Potrzebujemy tylko świadomości, że tak jest, i wiedzy jak ten ogromny kapitał przekształcić w pieniądze. Potrzebujemy też autorytetów, które pomogą nam tę świadomość i tę wiedzę szerzyć – mówi Bożena Skibicka, prezes Stowarzyszenia Praktyków Zarządzania Wiedzą (SPZW).

Kongres odbędzie się 17 marca (wtorek) w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych. W programie zaplanowano wystąpienia uznanych autorytetów: Ray’a Buschmanna – długoletniego Global Innovation Managera firmy Chevron, prof. Tomasza Wielickiego z University of California oraz Ludwika Sobolewskiego – prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Patronat nad Kongresem objęło Ministerstwo Gospodarki.

Ponadto praktyczną wiedzę będzie można zdobyć podczas seminariów warsztatowych. Tematykę warsztatów podzielono na następujące obszary: ludzie (kapitał talentów w budowaniu organizacji), procesy i projekty (wpisanie zarządzania wiedzą w procesy), innowacje (wybrane przykłady firm), klienci (współtworzenie wiedzy), technologie (rozwiązania wspierające zarządzanie wiedzą) oraz kapitał intelektualny (ocena wartości firm).

Uczestnicy kongresu uzyskają odwiedzi na pytania:

  • Jak w pełni wykorzystać talenty pracowników, ich mocne strony?
  • Jak uzyskać przewagę na rynku dzięki wprowadzaniu innowacji, jak zarządzać pomysłami, jak  motywować ludzi do ich zgłaszania?
  • Jakie znaczenie ma wiedza klienta, dlaczego stanowi wartość dla firmy?
  • Czy i dlaczego kapitał intelektualny firmy znacząco wpływa na jej wartość?
  • Czy wpisanie zarządzania wiedzą w procesy wpływa na sukces organizacji?
  • Dlaczego wykorzystanie technologii do wsparcia zarządzania wiedzą jest tak istotne?

Podczas Kongresu zostaną wręczone nagrody w konkursie „Lider zarządzania wiedzą i innowacjami”, nad którym merytoryczną opiekę sprawuje Firma Doradcza KPMG. – Konkurs pozwoli wskazać liderów zarządzania wiedzą i najlepsze praktyki w tym obszarze w Polsce. Mamy nadzieję, że będzie inspiracją dla przedsiębiorstw, które na polu zarządzania wiedzą dopiero stawiają swoje pierwsze kroki – zaznacza Mariusz Strojny, Menadżer Zarządzania Wiedzą i Badaniami Rynkowymi, Firma Doradcza KPMG.

Do udziału w Kongresie zapraszają organizatorzy: Stowarzyszenie Praktyków Zarządzania Wiedzą oraz czasopismo branżowe „Computerworld”. Kongres wspierają Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Firma doradcza KPMG jest partnerem merytorycznym wydarzenia.

Program Kongresu znajduje się na stronach: http://www.zarzadzaniewiedza-kongres.pl/, http://konferencje.computerworld.pl/konferencje/kongresspzw2009/program.html

e-mail: info@zarzadzaniewiedza-kongres.pl