Marcowy numer Marketing & more

przez | 11/03/2009

Polscy geje chcą głosować na Platformę Obywatelską – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Marketing & more na portalu gejowo.pl. Swój głos w najbliższych wyborach parlamentarnych na PO oddałoby 43% aniektowanych. Uważany za najbardziej gay-friendly SLD uzyskał o połowę mniejsze poparcie (21,9%). Za największych homofobów uznani zostali Jarosław Kaczyński i Lech Kaczyński. Z czego wynika wysokie poparcie gejów dla w gruncie rzeczy konserwatywnej w swych poglądach Platformy Obywatelskiej? Czy strategia „kochamy wszystkich” to dobra droga do kolejnego wyborczego sukcesu?

W temacie numeru: „Donek w liberalnym kamuflażu” (str. 14) odpowiedzi na te pytania udzielą politycy oraz eksperci marketingu politycznego.

Ponadto w numerze:

  • „Nowy Dzień jak cień” (str. 63) – z nowego cyklu analiz „Porażki marketingowe”. Według medioznawcy prof. Wiesława Godzica „Nowy Dzień”, który pojawił się na rynku w listopadzie 2005 r., stał się jedną z największych porażek w historii polskiej prasy po 1989 r.
  • Dział „Kreacja” (str. 26–33), a w nim m.in.: „Ankietowani o przetargach” – płacić czy nie płacić agencjom za udział w przetargu? – wyniki ankiety przeprowadzonej wraz ze Stowarzyszeniem Ludzi Reklamy.
  • „Pewna jest tylko niepewność” (str. 39). Według najnowszego raportu domu mediowego Starlink wartość rynku reklamy w 2008 r. w stosunku do roku poprzedniego zwiększyła się o 12%. Zdaniem ekspertów w 2009 r. można liczyć co najwyżej na wzrost o 3%. Jak zatem podzieli się tegoroczny reklamowy tort? Polecamy ranking domów mediowych pod względem obrotów oraz zestawienie „Pozyskane i stracone budżety”.
  • „Marketing szeptany wygrywa wybory” (str. 58). Podczas ostatniej kampanii prezydenckiej w USA byliśmy świadkami poprowadzenia największej jak dotąd społecznościowej kampanii prezydenckiej autorstwa 24-letniego Chrisa Hughesa, współzałożyciela Facebooka. Analiza zwycięskiej kampanii w sieci to jedno z najbardziej inspirujących case study.