Bridgestone w Formule 1: zapowiedź sezonu 2009

przez | 11/03/2009

Rok 2009 to drugi sezon Bridgestone jako Oficjalnego Dostawcy Opon
dla Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA. Czy będzie równie ekscytujący jak poprzedni? Trudno zapomnieć imponującą rywalizację, w której o zwycięstwie kierowcy zadecydował ostatni zakręt ostatniego okrążenia ostatniego wyścigu sezonu. Podczas deszczowego wyścigu Grand  Prix Brazylii, kierowca Vodafone McLaren Mercedes – Lewis Hamilton został najmłodszym mistrzem Formuły 1 w historii.

Miniony rok w Formule 1 był jednocześnie drugim sezonem, w którym Bridgestone zaopatrywał wszystkie zespoły Formuły 1 jako wyłączny dostawca opon po zakończeniu konkurencyjnych dostaw z końcem sezonu 2006. To był ekscytujący sezon zarówno dla Bridgestone, jak i dla każdego fana Formuły 1 – mówi Hirohide Hamashima, Dyrektor Działu Projektowania Opon dla Sportów Motorowych w Bridgestone.

Ekscytujący i wyjątkowo deszczowy. Nigdy dotąd opony Bridgestone na mokrą i ekstremalnie mokrą nawierzchnię nie były używane tak często, jak w sezonie 2008, a dobór opon i strategia zespołów w wielu wypadkach okazały się decydujące.

W nadchodzącym sezonie szykują się wielkie zmiany. Bridgestone ponownie wprowadzi opony typu slick, których nie widziano w Formule 1 przez ostatnie jedenaście sezonów.

Opony zostaną użyte w bolidach o zmienionej aerodynamice. Nowe przepisy wydłużą i zwężą tylne skrzydła pojazdów, podczas gdy przednie skrzydła staną się niższe i szersze z przodu. Widzimy, że samochody na sezon 2009 różnią się od swoich poprzedników – dodaje Hamashima, Zmiany te maja pomóc w wyprzedzaniu i uczynić wyścigi bardziej ekscytującymi. Trzeba co prawda poczekać do wyścigów, żeby się przekonać, czy ten cel został osiągnięty, ale wiemy na pewno, że są to zmiany znaczące w porównaniu do tego co widzieliśmy w poprzednich sezonach.

Poza zmianą aerodynamiki pojazdów, samochody będą mogły po raz pierwszy skorzystać z KERS – czyli systemu odzyskiwania energii kinetycznej (Kinetic Energy Recovery Systems). System ten magazynuje energię, po czym dostarcza ją z powrotem do układu napędowego, aktywując więcej mocy napędowej, lub umożliwiając  efektywniejsze gospodarowanie paliwem.

W ciągu roku, Formuła 1 odwiedzi znane z poprzednich wyścigów tory Suzuka i Nürburgring oraz nowe miejsca takie, jak tor Yas Marina w Abu Dhabi.