Sygnity S.A. przygotuje Gdańsk na inwazję turystów

przez | 10/03/2009

Grupa Sygnity S.A. podpisała z Gdańską Organizacją Turystyczną (GOT) umowę na wdrożenie systemu „Karta Turysty”, który ułatwi turystom zwiedzanie Metropolii Gdańskiej. System umożliwi zwiedzającym wygodne korzystanie ze środków komunikacji publicznej oraz szerokiego pakietu usług oferowanych przez GOT, w porozumieniu z lokalnymi obiektami użyteczności publicznej i turystycznej.

terminal-sprzedazyDzięki „Karcie Turysty” odwiedzający Trójmiasto i okolice będą mieli możliwość zakupu karty z biletem turystycznym o określonej ważności (np. 24- i 72-godzinny) i wartości (ulgowy i normalny), zapewniającym turystom korzystanie z oferty kulturalnej miasta i transportu publicznego, bez konieczności wnoszenia dodatkowych opłat.

Gdańsk, obok takich metropolii, jak Seattle, Buenos Aires, Waszyngton i Kopenhaga, został niedawno wytypowany przez brytyjski dziennik The Times i wydawnictwo Dorling Kindersley, jako jedno z 10 miast, które mają być turystycznym odkryciem 2009 roku.

„”Karta Turysty”, oparta na rozwiązaniu opracowanym we współpracy z Sygnity, lepiej przygotuje nas na przyjęcie turystów w okresie urlopowym. Będzie to rozwiązanie przyjazne i nowoczesne – mówi Anna Bartoszewicz-Pajka, Wiceprezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej. –„Karta Turysty” ułatwi naszym gościom korzystanie z oferty Metropolii Gdańskiej, a dla nas będzie jednym z etapów zarządzania ruchem turystycznym oraz umożliwi prowadzenie statystyk.”

Porozumienie w sprawie Karty Turysty „Gdańsk – Sopot – Gdynia – Plus” podpisali prezydenci Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz Marszałek Województwa Pomorskiego. Wdrożenie „Karty Turysty” realizowane jest przy współudziale Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo oraz Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.

„Ten projekt stanowi kolejny, niezwykle ważny instrument rozbudowy i integracji systemów elektronicznych kart miejskich, już funkcjonujących w Trójmieście – mówi Wojciech Dziewolski, Dyrektor Generalny Sektora Publicznego w Sygnity. – Jest także następnym elementem oferty rozwiązań Grupy Sygnity dla samorządów w Polsce w zakresie elektronicznych systemów pobierania opłat w transporcie miejskim i rozwiązań klasy ‘Karta Miejska’. ”

Rozwiązanie

Realizacja projektu obejmuje dostawę terminali sprzedaży do punktów dystrybucji kart/biletów turystycznych sieci GOT, a także graficznych terminali odczytu/kontroli, które zostaną umieszczone w obiektach użyteczności publicznej, wraz z dedykowanym oprogramowaniem. Włączenie karty turystycznej do istniejących systemów biletu elektronicznego będzie wymagało konfiguracji wdrożonego już oprogramowania biletu u innych uczestników projektu. System „Karta Turysty” będzie funkcjonował w oparciu o elektroniczny nośnik danych – bezstykową kartę elektroniczną w standardzie MIFARE (zgodnie ze wzorcem dla systemów biletu elektronicznego funkcjonujących na terenie Trójmiasta).