Szybki PIT – akcja FAKTU i Dzień Dobry TVN pod patronatem Ministerstwa Finansów

przez | 06/03/2009

W poniedziałek 9 marca rozpoczyna się akcja Szybki PIT – wspólna inicjatywa Ministerstwa Finansów, FAKTU i Dzień Dobry TVN, pod patronatem ministra finansów Jacka Rostowskiego. Akcja ma na celu poinformować czytelników i telewidzów o tym, jak szybko i bezbłędnie wypełnić zeznanie podatkowe oraz zachęcić do wcześniejszego składania PIT-ów w Urzędach Skarbowych. Na łamach Faktu swój PIT rozliczy minister finansów Jacek Rostowski, publicysta Faktu Łukasz Warzecha, mistrz olimpijski Leszek Blanik oraz gwiazdy TVN. Na przykładach ich PITów będą wyjaśniane najbardziej problemowe kwestie związane ze składaniem deklaracji podatkowych (ulgi, odliczenia, najczęstsze pomyłki). Organizatorzy akcji będą przekonywać, że złożenie dokumentów podatkowych już teraz, pozwoli uniknąć kolejek w urzędach skarbowych i pocztowych. W ramach akcji powołany zostanie dyżur ekspertów do spraw podatkowych oddelegowanych przez ministerstwo. Od poniedziałku do środy na łamach FAKTU będą publikowane najważniejsze zagadnienia i uregulowania dotyczące rozliczeń podatkowych. Będzie też raport z dyżuru ekspertów odbywającego się w studio Dzień Dobry TVN. Na stronie www.efakt.pl będą zamieszczone formularze PIT do pobrania, które będą dostępne także na specjalnie przygotowanej przez ministerstwo finansów stronie www.szybkipit.pl Dodatkowo, do końca kwietnia, w każdą środę będzie miał miejsce dyżur ekspertów, w którym będzie można skorzystać z pomocy dotyczącej rozliczeń podatkowych. Krótkie raporty z tego dyżuru będą publikowane w środowych wydaniach Faktu. Również w Dzień Dobry TVN od poniedziałku do środy tematem przewodnim będzie kwestia składania rocznych deklaracji podatkowych. Na antenie goście z ministerstwa finansów a także znani artyści i publicyści będą wypełniać swoje formularze PIT. Akcja będzie wsparta kampanią reklamową w tytułach prasowych Axel Springer Polska, w telewizji, w radio oraz w Internecie. Kampanie przygotował dział marketingu prasy codziennej wraz z agencją Bombadil. Kampanie w TV i radio zakupił Mediacom.