Kryzys omija rynek domen internetowych

przez | 06/03/2009

Światowy kryzys póki co nie ma większego przełożenia na transakcje zawierane na rynku domen internetowych. Pierwsze miesiące 2009 roku pokazują, że na tym polu doszło do kilku wysoko wycenionych transferów.

Jak podaje serwis DNJournal.com, po styczniowym zastoju, w lutym rynek ponownie drgnął, co w efekcie pozwoliło na sfinalizowanie kilku, opiewających na pokaźne sumy, transakcji. Na pierwszej pozycji tegorocznych najdroższych sprzedaży, uplasowała się domena Fly.com, która zmieniła właściciela jeszcze w styczniu za blisko 1,8 mln dolarów. Drugie miejsce zostało obsadzone przez domenę Forums.com, wycenioną na 399 tys. dolarów. Podium – z niewielką stratą do drugiego miejsca – zamyka Dollars.com, która została sprzedana za 381 tys. dolarów. Warto odnotować, że na pozycji 43. znalazła się domena Poland.net, za którą nowy właściciel musiał zapłacić niecałe 30 tys. dolarów.

DNJournal przygotował również podobne zestawienie, ograniczające listę najwyżej wycenionych transakcji jedynie do domen narodowych (tzw. ccTLDs). W tym przypadku prym wiedzie końcówka .TV, która należy do Tuvalu. Zarejestrowany został w niej adres Rt.tv, wyceniony na ponad 62 tys. dolarów. Pięć tysięcy dolarów mniej musiał zapłacić nabywca niemieckiej domeny Gemaelde.de (niem. – „obraz”), natomiast brytyjski adres Northwest.co.uk został sprzedany za 41 tys. dolarów. Również i w tym zestawieniu nie zabrakło polskiego akcentu. Nasz kraj jest reprezentowany przez wycenioną na 16 tys. dolarów (61 tys. PLN) domenę Historia.pl. Kwota ta pozwoliła jej na zajęcie 17. miejsca w rankingu. – Osoby związane z polskim rynkiem domenowym na pewno ucieszył fakt, że po kilku „chudych miesiącach”, doszło nareszcie do dużej transakcji z udziałem naszej domeny narodowej – mówi Katarzyna Gruszecka z 2BE.PL (http://2be.pl). – Dodatkowo, warty odnotowania jest fakt, iż polski tzw. „aftermarket” coraz częściej zaznacza swoją obecność na polu międzynarodowego biznesu domenowego – dodaje.