Nowe akcje marketingowe w BP Polska dzięki Comarch Loyalty Management

przez | 05/03/2009

Miesiąc po wdrożeniu nowej wersji systemu Comarch Loyalty Management firma BP Polska wprowadziła na polski rynek nowe techniki marketingowe związane z CRM.

Wdrożony w BP Polska system Comarch Loyalty Management otworzył przed firmą nowe możliwości w dziedzinie kontaktów z klientami. Jedną z nich jest kanał, jaki wykorzystano na przedstawienie zindywidualizowanej oferty klientowi – specjalny kupon drukowany na drukarce bezpośrednio w momencie zakupu. Kupony zawierają oprócz tekstu elementy graficzne, takie jak logo firmy, co ma na celu przyciągnąć uwagę klienta. Aby otrzymać punkty z promocji, klient musi w trakcie następnej wizyty na stacji spełnić warunek zaprezentowany na wydruku – zakupić dodatkowy bądź inny niż zazwyczaj produkt.

– Podobne akcje cross i up-sellingowe powinny pozwolić firmie zwiększyć rentowność w odniesieniu do już pozyskanych klientów. BP zainwestowało w nowe drukarki ustawione frontem do klienta w strefie kasowej, dzięki którym nawet wiele promocji CRM uruchomionych jednocześnie nie będzie generowało dodatkowego obciążenia dla załogi stacji. Drukarki będą wykorzystywane zarówno do druku kuponów CRM, jak również wszelkich innych informacji z systemu lojalnościowego – mówi Piotr Dziurzyński, Dyrektor Sprzedaży, Comarch SA.

BP Polska korzysta z systemu Comarch Loyalty Management od ponad sześciu lat. W firmie wdrożono moduły obsługujące szeroki zakres usług związanych z prowadzeniem programu lojalnościowego, włączając w to logistykę oraz Call Center.

Techniki CRM są coraz szerzej stosowane na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych, jednak na polskim rynku nie zaistniało do tej pory wiele tego typu promocji. Zmiana w tym obszarze może nastąpić bardzo szybko, biorąc pod uwagę, iż krajowy rynek detaliczny jest postrzegany przez międzynarodowe koncerny jako jeden z najważniejszych i najbardziej obiecujących w Europie Wschodniej.