Firma Trend Micro liderem rozwiązań antyspamowych

przez | 05/03/2009

Spam staje się coraz bardziej niebezpieczny, dlatego firmy zmuszone są sięgać po skuteczniejsze rozwiązania antyspamowe, które pomogą im zabezpieczyć ich działalność. Niezależne testy skuteczności rozwiązań antyspamowych wykazały, że produkt Trend Micro cechuje się najwyższą skutecznością.

Test porównawczy dziesięciu produktów antyspamowych wykazał wyższość obydwu rozwiązań Trend Micro, które otrzymały najlepsze oceny pod względem skuteczności wychwytywania spamu. Produkt Trend Micro InterScan™ Messaging Hosted Security cechował się najwyższą skutecznością wynoszącą 96,71 procent. Drugie miejsce zajął Trend Micro InterScan™ ze skutecznością na poziomie 96,48 procent.

Podczas testu wykorzystano domyślne konfiguracje wszystkich produktów, co miało odzwierciedlić pierwsze wrażenia klienta po instalacji produktu. Testujący nie przeprowadzali dodatkowych czynności nauczania mechanizmów wykrywania spamu w testowanych produktach. Oba produkty Trend Micro wykorzystują te same technologie antyspamowe, ale produkt hostowany otrzymuje uaktualnienia oraz poprawki usprawniające działanie na bieżąco, cechując się tym samym większą skutecznością pracy natychmiast po wdrożeniu.

Oba rozwiązania są częścią produktu Trend Micro™ Enterprise Security, który zaprojektowano tak, aby zapewniał natychmiastową ochronę pomimo uproszczonej obsługi i usuwał potencjalną podatność na uszkodzenia jeszcze przed wystąpieniem szkód. Drastyczny wzrost ilości spamu w ostatnich latach sprawia, że klienci potrzebują tego rodzaju zapobiegawczych zabezpieczeń, które zapewniają możliwość zarządzania nimi na poziomie organizacji.

Do sześciodniowego testu, prowadzonego przez zakład West Coast Labs, wybrano urządzenia firm: Barracuda, Fortinet, Ironport i McAfee oraz programy firm: Microsoft, Sophos, Symantec, Trend Micro oraz Websense, a także ofertę SaaS firmy Trend Micro.

Według testów, produkty firm McAfee oraz Fortinet cechowały się najniższą skutecznością — poniżej 80 procent. Liczba fałszywych alarmów była minimalna niezależnie od testowanego rozwiązania; wyjątkiem okazał się produkt firmy Microsoft, którego odsetek nieprawidłowego zakwalifikowania poczty jako spam wynosił aż 0,71 procent.

„Oba produkty firmy Trend Micro wykazały najwyższą ogólną skuteczność ochrony użytkowników wśród wszystkich rozwiązań, które przebadaliśmy podczas tego testu” — stwierdził starszy inżynier ds. testów Richard Thomas z instytutu West Coast Labs.

Ilość spamu będzie rosnąć

Według wyników badań TrendLabs, w Internecie codziennie wysyłanych jest 115 miliardów niepożądanych wiadomości elektronicznych. Dziewięćdziesiąt dziewięć procent spamu pochodzi z zarażonych komputerów, w tym także komputerów z otwartym, nieautoryzowanym kanałem dostępu dla użytkowników zdalnych. Siła spamu wynika z jego liczby: im więcej wysłanych wiadomości, tym większa szansa, że użytkownik kliknie jedno z łączy. Zjawisko spamu nie zniknie, ponieważ spamerzy chcący zwiększyć liczbę kliknięć zaczną coraz częściej wykorzystywać metody inżynierii społecznej.

Ponieważ spam jest jednym z głównych kanałów rozprzestrzeniania wielokierunkowych zagrożeń, jego liczby wciąż rosną z każdym rokiem. Stany Zjednoczone wciąż zajmują pierwsze miejsce na liście najczęściej spamowanych krajów. Mieszkańcy USA otrzymują 22,5 procent wszystkich niepożądanych wiadomości elektronicznych. Europa jest z kolei najchętniej spamowanym kontynentem. Złośliwe załączniki obecne w niepożądanych wiadomościach elektronicznych i infekujące komputery użytkowników to nic nowego, ale w 2008 r. zauważono drastyczny wzrost liczby spamu, który wykorzystywał techniki inżynierii społecznej —cyberprzestępcy znajdują coraz to nowe sposoby na oszukiwanie ofiar dla własnych zysków. Skuteczny mechanizm zatrzymywania złośliwego spamu jest bezwzględnym wymogiem zapewnienia bezpieczeństwa przedsiębiorstwa oraz ochrony ważnych danych biznesowych.

Pakiet Trend Micro InterScan Messaging Security jest wszechstronnym rozwiązaniem ochrony przed spamem, atakami wykorzystującymi phishing, złośliwym oprogramowaniem oraz wirusami, które oferuje dodatkowo elastyczne funkcje filtrowania treści w oparciu o zdefiniowane strategie, a także łatwe w użytkowaniu narzędzia zarządzania, ułatwiające czynności monitorowania i kontrolowania ruchu SMTP i POP3 w bramie poczty. Dzięki integracji z produktem Trend Micro™ Email Encryption Gateway pakiet wspomaga ochronę przed utratą własności intelektualnej oraz poufnych informacji. Ponadto InterScan Messaging Security zmniejsza obciążenie serwera do minimum i pomaga utrzymać wydajność pracowników. Wykorzystuje niezależne od platformy narzędzie do zarządzania Trend Micro Control Manager™, które zapewnia funkcje scentralizowanego uaktualniania, ujednoliconego raportowania oraz zdalnego konfigurowania.

Hostowane zabezpieczenie poczty elektronicznej oferowane przez firmę Trend Micro — InterScan Messaging Hosted Security — zatrzymuje spam, wirusy, oprogramowanie szpiegowskie oraz chroni przed innymi zagrożeniami przenoszonymi pocztą zanim dotrą do sieci przedsiębiorstwa. Dzięki temu dział informatyczny ma więcej czasu na inne zadania, praca użytkowników sieci firmowej przebiega bardziej wydajnie, przepustowości sieci jest lepiej wykorzystana, a dysk serwera poczty wolniej się zapełnia. Ponieważ jest to rozwiązanie hostowane, klient nie potrzebuje własnego oprogramowania czy sprzętu: wszystkie poprawki, łaty, aktualizacje oraz dodatkowe optymalizacje aplikacji przeprowadza międzynarodowy zespół ekspertów firmy Trend Micro, który nieustannie optymalizuje bezpieczeństwo oraz wydajność tego produktu.

Skuteczność Trend Micro™ Smart Protection Network potwierdzona przez niezależnych ekspertów

Według wyników oddzielnego testu przeprowadzonego przez inne laboratorium, produkt Trend Micro prześciga rozwiązania konkurencji — tj. McAfee, IronPort, Websense, Blue Coat, SurfControl — w sprawności blokowania złośliwych adresów URL będących zagrożeniem dla użytkowników Internetu. Zawarta w produkcie Trend Micro Smart Protection Network technologia określania reputacji witryn opracowana przez Trend Micro zapewniła bezpieczeństwo na poziomie o 11 procent wyższym od konkurencyjnego produktu, który uplasował się na drugim miejscu.

Ponadto według niedawno opublikowanego raportu produkt Trend Micro Smart Protection Network pomógł w zmniejszeniu liczby zapytań związanych ze złośliwym oprogramowaniem kierowanych do działu pomocy technicznej nawet o 75 procent. Architektura zabezpieczeń produktu Trend Micro Smart Protection Network, oparta na strukturze sieć-klient, została zaprojektowana z myślą o blokowaniu zagrożeń płynących z Internetu. Zapewnia ona natychmiastową ochronę w czasie rzeczywistym, a także stanowi bardziej inteligentne rozwiązanie do walki z takim zagrożeniami w porównaniu z tradycyjnymi zabezpieczeniami.

Metodyka testów West Coast Labs

Instytut West Coast Labs wykorzystał podczas testów bieżący strumień spamu płynącego do przedsiębiorstw, powielając go dla każdego produktu z osobna, aby wszystkie rozwiązania otrzymały te same wiadomości elektroniczne. Proces testowania trwał przez sześć dni, po czym przeprowadzono analizę wyników.

Streszczenie raportu instytutu West Coast Labs można przeczytać pod adresem http://go.trendmicro.com/antispamreport.