Ubezpieczenia przez internet

przez | 03/03/2009

Innowacyjna oferta rozwiązań sprzedażowych dla branży ubezpieczeniowej przygotowana przez Blue Media w oparciu o doświadczenia ze współpracy z bankami.

Systemy sprzedaży dla agentów, platforma sprzedaży direct w serwisach towarzystw ubezpieczeniowych, kompleksowa obsługa programu partnerskiego – to tylko wybrane produkty z oferty.

Zainteresowanie Blue Media branżą ubezpieczeniową jest wynikiem naturalnego trendu w rozwoju gospodarki internetowej, która swoim zasięgiem zatacza coraz większe kręgi. Z dnia na dzień spotykamy się z inicjatywami przenoszenia całych lub częściowych zakresów działań przedsiębiorstw ze świata rzeczywistego do Internetu.

Ma to oczywiście wiele zalet. Zaczynając od oszczędności czasu i pieniędzy, poprzez łatwy dostęp do usług na ekologicznym aspekcie całości kończąc.

Jednym z przygotowanych produktów jest system dedykowany dla agentów, umożliwiający prowadzenie sprzedaży online ubezpieczeń. Niezależnie od miejsca spotkania, mamy na myśli głównie pracę w terenie, agenci mogą wystawić polisę na miejscu, a szczegółowe dane (ilość sprzedanych polis i wysokość zebranej składki) w czasie rzeczywistym przesyłać do bazy ubezpieczyciela.

Drugim oferowanym rozwiązaniem jest system sprzedaży direct. Jest to prosta i intuicyjna platforma, aczkolwiek uwzględniająca warunki ubezpieczeń danego towarzystwa, umożliwiająca prowadzenie sprzedaży polis bezpośrednio na jego stronach.

Z kolei wspomniany program partnerski to kompleksowe rozwiązanie informatyczne obejmujące platformę technologiczną, bazę ponad 20 tysięcy nagród oraz pełną obsługę logistyczną i podatkową.

– Podczas naszych spotkań z przedstawicielami towarzystw zauważamy, że coraz większy nacisk przykładany jest do budowania rozwiązań informatycznych ukierunkowanych na kontakt bezpośredni z klientami z wykorzystaniem Internetu. Skala zainteresowania towarzystw przypomina nam rewolucję informatyczną jaka miała miejsce w sektorze bankowym kilka lat temu. Wiele naszych produktów stworzonych dla banków dostosowanych jest teraz do wymogów sektora ubezpieczeniowego. Zdobyte doświadczenie w realizacji wdrożeń w firmach z sektora bankowego i telekomunikacyjnego jest naszym olbrzymim atutem, co potwierdzają kolejne zamówienia od towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Sebastian Ptak, Dyrektor zarządzający w Blue Media.

Z kolei same towarzystwa dostrzegły zaawansowanie technologicznie i niezwykle intuicyjne rozwiązania oferowane przez Blue Media wraz z rozbudowanymi systemami raportującymi, niedostępnymi dotychczas przy sprzedaży w tradycyjnych kanałach.

Oprócz systemów do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych przez Internet Spółka odnotowuje także wzrost zainteresowania produktami wspierającymi sprzedaż przez sieć agentów.

Platforma Inseco.pl, umożliwiająca zapoznanie się z wieloma wariantami ubezpieczenia i zakup polisy online, znalazła się także w sferze zainteresowań towarzystw pod kątem wykorzystania jej jako systemu upraszczającego sprzedaż polis przez własnych agentów.

– Mimo pierwotnych obaw towarzystw co do funkcjonowania porównywarek ubezpieczeń i docenienia zakresów ochrony przez klientów, możemy dziś stwierdzić, że cena polisy nie jest decydującym czynnikiem wpływającym na wybór oferty. Nasze wyniki sprzedażowe wskazują, że internauci częściej wybierają ponadpodstawowy zakres ochrony – dodaje S. Ptak.

Dla towarzystw ubezpieczeniowych szansą rozwoju jest wdrożenie rozwiązań usprawniających sprzedaż i jednocześnie oferujących wymierne korzyści dla klientów.

W polskim społeczeństwie stale wzrasta odsetek internautów. Stanowią oni grupę klientów oczekujących przede wszystkim wygody i szybkości obsługi. Dotoczy to także sfery ubezpieczeń, zarówno w zakresie wyszukiwania ofert, jak i zakupu polis.

Warunkiem skutecznej i masowej sprzedaży polis przez Internet jest zaoferowanie prostych (kilkuwariantowych) ubezpieczeń w połączeniu z e-płatnościami, umożliwiającymi klientowi natychmiastowe otrzymanie potwierdzenia uzyskania ochrony.