Motorola sprzedała 200 000 sztuk radiotelefonów cyfrowych MOTOTRBO™

przez | 03/03/2009

Popularność cyfrowych radiotelefonów (DMR) MOTOTRBO rośnie w miarę, jak klienci biznesowi coraz bardziej doceniają ulepszoną komunikację głosową, zaawansowane funkcje przesyłania danych i niższe koszty operacyjne.

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) poinformowała, że od momentu premiery w marcu 2007 roku sprzedaż profesjonalnych urządzeń radiowych MOTOTRBO przekroczyła 200 000 sztuk. Wynik ten odzwierciedla rosnącą liczbę profesjonalnych klientów, którzy decydują się przejść z systemów analogowych na cyfrowe.

mototrbo_disp_system_smallNiecałe dwa lata temu Motorola wprowadziła cyfrową platformę radiową MOTOTRBO, spełniającą standardy European Telecommunications Standards Institute (ETSI) oraz Digital Mobile Radio (DMR). Radiotelefony cyfrowe oferują większy zasięg, lepszą jakość głosu, większy poziom bezpieczeństwa oraz dłuższy czas pracy w porównaniu z innymi technologiami cyfrowymi oraz z alternatywnymi analogowymi. Zapewniają także funkcje transmisji danych, co jest jednym z głównych powodów popularyzacji tych rozwiązań. Przedsiębiorstwa transportowe, budowlane, zakłady wytwórcze, prywatne firmy ochroniarskie, kampusy uniwersyteckie, samorządy lokalne oraz służby publiczne doceniają wydajność operacyjną systemu MOTOTRBO oraz możliwość zapewnienia większej mobilności dzięki jego wykorzystaniu.

Produkty MOTOTRBO mogą działać w trybach analogowym i cyfrowym, co ułatwia migrację na technologię cyfrową. Ponadto radiotelefony MOTOTRBO pracują z tymi samymi odstępami kanałowymi, tj. 12,5, 20 i 25 kHz, co systemy analogowe, dopasowując się do istniejącego układu kanałów bez potrzeby wyznaczania nowych częstotliwości.

Rozwiązania MOTOTRBO są oferowane przez ponad 1800 partnerów dystrybucyjnych z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Ponadto Motorola posiada ponad 100 akredytowanych partnerów aplikacyjnych MOTOTRBO w regionie EMEA. Dostarczają oni rozwiązania, umożliwiające wykorzystanie pełnego potencjału platformy MOTOTRBO:

  • Zautomatyzowane systemy lokalizacji pojazdów (AVL) wykorzystujące zintegrowane funkcje nawigacji satelitarnej (GPS). Odbiornik GPS jest wbudowany w radio.
  • Przesyłanie wiadomości tekstowych
  • Rozwiązania telemetryczne
  • Rozwiązania dla służb ratunkowych
  • Specyficzna sygnalizacja (na przykład opcjonalna płytka 5-tonowa, zapewniająca kompatybilność z istniejącymi systemami analogowymi)

Platforma MOTOTRBO została niedawno rozszerzona o usługę IP-Site Connect, która pozwala użytkownikom na transmisję głosu i danych na znacznie większą odległość oraz na łączenie lokalizacji z wykorzystaniem protokołu IP.

„Większość klientów nie planuje świadomie zakupu cyfrowego systemu radiowego, po części dlatego, że przez długi czas rynek był opanowany przez rozwiązania analogowe, ale przede wszystkim dlatego, że interesuje ich głównie wydajność i korzyści. W takich okolicznościach udział, jaki nasza platforma cyfrowa zdobyła na rynku w ciągu niespełna dwóch lat, jest niewiarygodny”, powiedział Henrik Asbjorn, wiceprezes ds. rozwoju sieci dystrybucji w dziale Motorola Government & Public Safety, EMEA.

Standard ETSI DMR wykorzystuje technologię Time Division Multiple Access (TDMA), która zapewnia dwa kanały transmisji głosu lub danych w jednym kanale RF — zwiększając efektywność wykorzystania spektrum i podwajając przepustowość w przypadku użycia przemiennika. Pozwala to firmom obsłużyć więcej użytkowników bez zmiany wymagań licencyjnych i osiągnąć nawet 50-procentowe ograniczenie kosztów infrastrukturalnych w porównaniu z równoważnymi systemami analogowymi i innymi rozwiązaniami cyfrowymi. Motorola i inni czołowi producenci opracowują produkty zgodne z DMR, które oferują coraz szerszy wybór rozwiązań dla klientów biznesowych.