Dachser – podsumowanie 2008 roku

przez | 03/03/2009

Rok 2008 był dla Dachser Sp. z o.o. kolejnym rokiem wysokich wzrostów i pomimo kryzysu firma otworzyła kolejne oddziały i dała zatrudnienie kilkudziesięciu nowym pracownikom.

Dachser to międzynarodowy operator oferujący szeroki zakres usług logistycznych, łączący najważniejsze centra ekonomiczne na całym świecie. Firma została założona w 1930 roku w Kempten w Niemczech przez Thomasa Dachsera. W Polsce Dachser istnieje od 1999 roku, więc jest stosunkowo młodą firmą, która jednak konsekwentnie realizuje strategię rozwoju. W 2008 roku, Dachser zanotował przyrost sprzedaży o ponad 60%.

„W 2008 roku otworzyliśmy dwa nowe oddziały we Wrocławiu i Szczecinie. Obecnie Dachser na łącznej powierzchni ponad 15 tys. m2 realizuje dostawy przesyłek drobnicowych (od jednej do kilku palet) w oparciu o sieć sześciu terminali cross-dockingowych” – mówi Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser Sp. z o.o.

Nowo powstałe terminale zwiększyły globalną sieć Dachser, do 299 terminali. W bieżącym roku firma planuje wzmocnić swoją sieć o kolejne 3 oddziały, a także zwiększyć zatrudnienie o ponad 50 osób.

Obecnie Dachser tylko częściowo odczuwa słabnącą koniunkturę rynku. Spowolnienie wzrostu obrotów wielu klientów rekompensuje pozyskiwaniem nowych firm, oferując wysoko zaawansowane usługi w zakresie usług drobnicowych zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Dobrze rozwija się również dystrybucja towarów na rynki Słowacji, Czech i Węgier, choć w dalszym ciągu dominujące dla Dachsera są rynki: niemiecki, francuski
i angielski.

Konsekwentny rozwój i zwiększanie udziału w polskim rynku logistycznym to wynik dobrze przemyślanej i zaplanowanej strategii, która sprawdza się zarówno w czasach prosperity, jak i obecnego kryzysu. „Większość firm branży TSL nie wykorzystała dobrej koniunktury do umocnienia swoich atutów konkurencyjnych i przeprowadzenia zmian. Niektóre nie potrafiły osiągnąć przewagi konkurencyjnej i precyzyjnie określić swoich kierunków rozwoju, skoncentrować się na kluczowej działalności oraz nastawić swojej organizacji na kontrolę kosztów. Teraz, kiedy mówimy coraz częściej o kryzysie, dokonywanie zmian jest próbą ratowania całego przedsiębiorstwa, a skutki tego są trudne do przewidzenia. Pogorszenie się koniunktury stwarza dla firm zarówno pułapki jak i szanse, należy więc te szanse wykorzystać” – podkreślą Lichocik.

Dla niektórych, zwłaszcza mniejszych firm, najbliższe miesiące będą próbą przetrwania i poszukiwania oszczędności. Rozwiązaniem może być znalezienie doświadczonego i godnego zaufania partnera, którego rosnące wyniki gwarantują stabilność i bezpieczeństwo.