Banah Group dla programu Moje Silne Drzewo

przez | 03/03/2009

„To niezwykłe, ale jedno drzewo zapewnia tlen czteroosobowej rodzinie przez cały rok”. Ten czytelny i obrazowy komunikat, działający na emocje i wyobraźnię, pojawia się w nowym spocie promującym zakrojony na szeroką skalę program „Moje Silne Drzewo”. Zainicjowana w styczniu 2009 r. przez Żywiec Zdrój S.A. wielka kampania społeczna ma zachęcić konsumentów do posadzenia MILIONA DRZEW na Żywiecczyźnie. Autorem spotu jest Agencja Banah Group.

spotMoje Silne Drzewo to program marketingu zaangażowanego społecznie (CRM), wpisującego się w strategię marki i jej wizerunek, a ukierunkowanego na konkretne działania na rzecz ochrony środowiska. Jego celem jest krzewienie szacunku do drzew i edukacja o roli drzew w naszym życiu. „Jesteśmy silni tym, co po sobie pozostawiamy. Posadźmy razem milion drzew!”. Akcja pozwala klientom poczuć, że robią coś ważnego dla środowiska, dla siebie i przyszłych pokoleń. Teraz do posadzenia własnego drzewa w ramach akcji zachęca również spot reklamowy.

30 sekundowy spot został stworzony wg koncepcji Agencji Banah Group. Oto widzimy przewodnika – trapera na co dzień związanego z przyrodą. Rozumie ją, kontempluje, świadomie obcuje z naturą. Przemawia do naszej wyobraźni i emocji słowami „jedno drzewo zapewnia tlen czteroosobowej rodzinie przez cały rok”. Zachęca do działania, do posadzenia własnego drzewa. Na polanie, na którą nas wprowadza, widzimy mnóstwo osób – młodzież i starszych oraz rodziny z dziećmi. To oni właśnie są odbiorcami komunikatu – wszyscy, dla których ważne jest środowisko naturalne, którzy chcą pomóc w ochronie przyrody, czyli odcisnąć swój pozytywny ślad – zrobić coś nie tylko dla siebie, ale także dla następnych pokoleń.

Wszystkie postaci układają się w linie papilarne – element ikony programu, który jest symbolem naszego indywidualnego udziału w akcji.

30–sekundowy spot reklamowy emitowany będzie przez cały marzec w następujących stacjach telewizyjnych: TVN i TVN 7, TVP 1 i 2 , Polsat i Polsat2 oraz  TV4.

Grupa docelowa kampanii jest bardzo szeroka – core target to świadomi mieszkańcy miast – dorośli w wieku 20-49 lat.

Ambasadorami programu „Moje Silne Drzewo” zostali Dorota Wellman i Marcin Prokop. Dołączyło do nich grono ludzi znanych i lubianych – Przyjaciele Drzew: Anna Dymna, Ewelina Flinta, Kayah, Kora i kilkanaście innych gwiazd.

Partnerzy i Patroni programu to Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach, Fundacja Nasza Ziemia, TVN, Onet oraz Zumi.

Całość działań ATL spoczęła w rękach Agencji Reklamowej Banah Group. Oprócz kreacji spotu telewizyjnego, jej zadaniem było również zaprojektowanie promocyjnych opakowań wody ŻYWIEC ZDRÓJ, a także materiałów POS wspierających sprzedaż m.in. standów, zawieszek, plakatów, wobblerów, wyprodukowanych z papieru ekologicznego.

Za zakup mediów odpowiada Dom Mediowy – MediaCom.

Ze strony Banah Group w projekcie uczestniczą:

  • Arek Siuda – Creative Director
  • Maciej Kołaciak – Senior Copywriter
  • Sabrina Kotkowska – Account Manager

Film promujący program został wyprodukowany przez studio OTO.