Active Pharma podsumowuje 2008 rok w farmamarketingu

Rok 2008 z pewnością można nazwać przełomowym w odniesieniu do działań związanych z farmamarketingiem, które miały miejsce na polskim rynku. Nasza firma nie tylko z ciekawością obserwowała rozwój marketingu farmaceutycznego przy udziale nowoczesnych technologii, ale także bezpośrednio w nim uczestniczyła jako jeden z liderów stosujących tego typu rozwiązania, co stanowiło dla nas wyjątkowo cenne doświadczenie.

Klienci zauważyli nowe możliwości..

Firmy farmaceutyczne zaczęły przywiązywać coraz większą wagę do nowoczesnych narzędzi, które podnoszą standardy marketingu farmaceutycznego i pomagają spełniać rosnące oczekiwania Klientów, co było w naszej opinii bardzo pozytywnym zjawiskiem. Coraz większa grupa lekarzy zaczęła korzystać w swojej codziennej pracy zawodowej z komputera i Internetu, by nie tylko na bieżąco podnosić swoje umiejętności zawodowe (szkolenia e-learningowe), ale także by móc wygodnie i szybko wchodzić w interakcję z otoczeniem. Klienci sami zaczęli dostrzegać liczne zalety innowacyjnych rozwiązań interaktywnych w marketingu farmaceutycznym (coraz większą ciekawość zaczął wzbudzać eDetaling, działania z zakresu telemedycyny), poszukiwać ich oraz wyrażać swoje zainteresowanie nimi.

Active Pharma skutecznie odpowiadała na te wszystkie potrzeby w ramach usług B2B, zarówno poprzez tworzenie wielu ciekawych projektów z zakresu e-marketingu, jak i poprzez udostępnianie Klientom odpowiednich, innowacyjnych narzędzi do ich realizacji. Zależało nam na tym, by świadczyć usługi w sposób nowoczesny, profesjonalny i bezpieczny, gdyż te wartości uznajemy za kluczowe czynniki biznesowego sukcesu. Ogromne powodzenie jakie zyskał jeden z naszych produktów (NetDoctor) służący do weryfikacji statusu lekarzy – profesjonalistów on-line, utwierdziło nas w przekonaniu, iż można osiągnąć powyższe założenia. Dzięki wsparciu i uzyskaniu jedynej akredytacji tego typu systemu w Polsce, które otrzymaliśmy ze strony Naczelnej Izby Lekarskiej, skuteczna (100%) i bezpieczna weryfikacja danych profesjonalistów podczas rejestracji w serwisach medycznych stała się faktem. Dzięki temu nasz produkt został z powodzeniem wdrożony w wielu serwisach korporacyjnych i edukacyjnych.

Nasze starania zaowocowały nawiązaniem współpracy z wieloma kluczowymi Klientami z branży farmaceutycznej, wśród których znalazły się takie firmy jak: GlaxoSmithKline, Roche Polska, Merck, Schering-Plough, Bristol-Myers Squibb, Sandoz, Lek Polska, Janssen-Cilag, czy Johnson&Johnson.

Jedno rozporządzenie, które zmieniło wszystko

Największym wyzwaniem minionego roku w sferze framamarketingu okazały się być jednak zmiany związane z wizytami Przedstawicieli Farmaceutycznych w gabinetach lekarskich, które przyniosło nowe rozporządzenie Ministra Zdrowia. Po ukazaniu się owego rozporządzenia, wśród polskich firm farmaceutycznych narodziło się wiele wątpliwości związanych z ograniczonym dostępem do lekarza i skróconym czasem spotkań. Obawy te wynikały w dużym stopniu z nieznajomości nowoczesnych rozwiązań technologicznych (takich jak te z obszaru Closed Loop Marketingu), które są odpowiedzią na zaistniałą sytuację i były już z powodzeniem stosowane w innych krajach (takich jak Dania, czy USA).

Active Pharma udostępniła swoim Klientom pierwsze, polskie rozwiązanie związanie z Closed Loop Marketingiem (ActiveCLM), którego głównym celem jest zwiększanie efektywności wizyt przedstawicieli u lekarzy. Atrakcyjne prowadzenie prezentacji z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, spersonalizowany przekaz trafiający w zainteresowania lekarzy, możliwość bieżącego modyfikowania strategii marketingowej na podstawie danych przekazywanych od lekarza do systemu już w trakcie wizyty przedstawiciela w jego gabinecie (a więc ułatwione zarządzanie informacją) – to tylko jedne z nielicznych zalet, które sprawiły, iż nasz produkt zyskał zaufanie Klientów, które zaowocuje dużą ilością jego wdrożeń w 2009 roku i da nam pozycję lidera w Closed Loop Marketingu w Polsce.

Dobrze rokują dla przyszłości farmamarketingu działania takie jak transmisje w czasie rzeczywistym on-line, przeprowadzane przez naszą firmę z różnego typu wydarzeń medycznych w 2008 roku. Co prawda są one stosunkowo nowym zjawiskiem na polskim rynku, jednak ze względu na duże udogodnienia jakie ze sobą niosą (znaczna redukcja kosztów przedsięwzięcia przy jednoczesnym wzroście dostępu odbiorców do oferowanego przekazu), z pewnością będą rozwijać się bardzo prężnie, do czego postaramy się przyczynić organizując kolejne transmisje w 2009 roku.

Przyglądając się działaniom, które miały miejsce na polskim rynku w 2008 roku w obszarze farmamarketingu, można mieć wrażenie, iż wszystko zmierza we właściwym kierunku. Jak wiadomo każdy nowy rok przynosi nowe wyzwania, należy więc aktywnie stawiać im czoła, by osiągać coraz lepsze rezultaty, które z pewnością przełożą się na większe zadowolenie Klientów i przyczynią się do rozwoju branży, która jest naszą wspólną pasją.

Opracowała: Kamila Sobolewska

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu