Wielka Kolekcja „Historia PRL 1944 – 1989”

przez | 26/02/2009

W poniedziałek 2 marca debiutuje na rynku Wielka Kolekcja „Historia PRL 1944-1989” wydana przez Axel Springer Polska. „Historia PRL” to unikalna seria 25 tomów przedstawiająca dzieje Polski w latach 1944-1989. To przewodnik po zjawiskach, tematach polityczno-społecznych, kulturze, partyjnych świętach, znanych postaciach, modach, absurdach, kultowych przedmiotach lat przypadających na okres PRL-u. Kolekcja ma atrakcyjną formułę graficzną. Jest bogato ilustrowana zdjęciami, grafikami, oraz dokumentami z tych czasów. Dla wielu czytelników lektura serii będzie sentymentalną podróżą do czasów dzieciństwa i młodości. „Książka będzie pasjonująca dla 95 procent obywateli Polski, czyli dla wszystkich tych, którzy nie pamiętają z autopsji lat 1946 – 1947. Dzięki spokojnemu, obiektywnemu, czasami dowcipnemu ujęciu tematu oraz trafnemu dobraniu znakomitego materiału ilustracyjnego możemy dowiedzieć się znacznie więcej niż z popularyzatorskich prac historyków. Tylko tak podana wiedza pozwala na dystans i przybliżenie w wyobraźni tego, co i jak było, nie tylko po to, żeby wyciągać wnioski na przyszłość. Na szczęście tamten czas już nie wróci, a jaki był – świetnie opowiadają autorzy „Historii PRL”. Polecam tę lekturę wszystkim: od profesorów uniwersytetu po licealistów” – recenzuje jeden z tomów kolekcji profesor Marcin Król. Kolejne tomy Wielkiej Kolekcji „Historia PRL 1944 – 1989” będą ukazywały się w poniedziałki. Pierwszy tom, prezentujący lata 1944-1945, będzie do nabycia w cenie 6,99 zł lub wraz z Newsweekiem w cenie 7,99 zł. Kolejne tomy, przedstawiające historię PRL-u w porządku chronologicznym, będą sprzedawane w cenie 19,99 zł, w wybranych punktach sprzedaży prasy oraz księgarniach. Wydawca przygotował również ofertę prenumeraty całej serii . Kolekcja jest wsparta kampanią reklamową w telewizji, radiu i prasie oraz w Internecie. Twarzą kampanii telewizyjnej jest Bogumiła Wander – jedna z najbardziej znanych postaci telewizji polskiej epoki PRL-u. Autorem kreacji kampanii jest agencja reklamowa Bombadil, za zakup mediów odpowiada dom mediowy MediaCom. Patronami medialnymi kolekcji są DZIENNIK, Newsweek oraz Radio ZET. DZIENNIK i Newsweek w ramach patronatu nawiążą do czasów PRL-u na swoich łamach. Dodatkowo DZIENNIK przygotowuje dla czytelników wielki subiektywny plebiscyt na ikonę PRL-u oraz serię artykułów poświęconych różnym aspektom życia w tamtych czasach. Radio ZET zorganizuje konkurs, w którym słuchacze będą mieli szansę wygrać Wielka Kolekcję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.