Już jest! Nowa strona główna Wirtualnej Polski

przez | 26/02/2009

Wirtualna Polska postawiła na łatwy dostęp do informacji, personalizację i ergonomię. Nowa strona główna portalu, testowana od stycznia bieżącego roku, ma kształt i układ, jakich oczekiwali internauci.

„Opinie użytkowników zbieraliśmy przez miesiąc. Do WP napłynęło blisko dziesięć tysięcy komentarzy, propozycji, pomysłów na usprawnienie głównej strony.” – mówi Michał Bagiński z Wirtualnej Polski, Wydawca Portalu – „Każda uwaga była dla nas niezwykle cenna. Powołaliśmy specjalny zespół, który był w stałym kontakcie z użytkownikami. Mamy nadzieję, że uwzględnialiśmy wszystkie sugestie; te kluczowe pozwoliły nam dostosować SG do wymagań internautów, zoptymalizować szybkość ładowania witryny, zmienić sposób prezentacji informacji w formacie flash, wprowadzić alternatywne wersje kolorystyczne w opcjach profilowania strony.”

Użytkownicy chwalili nową stronę główną przede wszystkim za przejrzystość, intuicyjny i funkcjonalny układ kolumn, łatwy dostęp do informacji, możliwości personalizacji. Uznaniem cieszyły się wersje SG, do wyboru – klasyczna (ustawiona jako domyślna), „na poważnie” „na sportowo” i „na luzie”.

„W odpowiedzi na powtarzające się prośby użytkowników dołożyliśmy kilka dodatkowych wersji kolorystycznych; to jednak uzupełnienie naszej oferty. Główny nacisk położyliśmy bowiem na wdrażanie uwag userów, zmiany w layoucie strony, testy wydajnościowe.” – dodaje Michał Bagiński – „Bezpośredni kontakt z internautami pozwolił nam uzupełnić naszą wiedzę ekspercką na temat użyteczności i zasad projektowania SG. Co ważne, wspólnie z internautami przeanalizowaliśmy niuanse konfiguracji specyficznych przeglądarek osadzonych w różnych systemach operacyjnych, a dzięki temu usprawniliśmy stronę główną.”

Nowa strona główna to przede wszystkim łatwiejszy dostęp do informacji. Prawa kolumna SG jest kolumną newsową, środkowa – rozrywkową, lewa – nawigacyjną. W dostępie do poszukiwanych treści pomaga też wyraźne wydzielenie obszarów takich jak: wiadomości, rozrywka, multimedia oraz wersje tematyczne witryny – „na poważnie” (dla osób interesujących się polityką, finansami, giełdą, etc.), „na sportowo” (dla miłośników sportu)
i „na luzie” (dla fanów dobrej rozrywki).

http://wp.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.