„Centrum z Klimatem” już wkrótce w Targówku

przez | 26/02/2009

W sobotę, 28 lutego, o godz. 15.00, warszawskie Centrum Handlowe „Targówek” zainicjuje edukacyjny program ekologiczny „Centrum z Klimatem”. To już drugi obiekt w stolicy, po Centrum Handlowym „Reduta”, w którym klienci będą mogli dowiedzieć się, jak na co dzień dbać o środowisko. Inaugurację programu uświetni występ najpopularniejszego polskiego iluzjonisty Macieja Pola, przewidziano również gry i zabawy ekologiczne oraz otwarcie wystawy plastycznej przedszkolaków. „Targówek” będzie zbierać także odpady w zamian za ekologiczne upominki.

Podstawą „Centrum z Klimatem” jest tzw. „mała ekologia” – założenie, że nawet niewielkie działania podejmowane przez każdą osobę mają wpływ na ograniczenie niekorzystnego wpływu na środowisko. Fundamentem programu jest Deklaracja Ekologiczna, czyli zbiór 10 najważniejszych zasad określających proekologiczne zachowania. Do ich przestrzegania zobowiąże się każda osoba lub instytucja, która przyłączy się do akcji, oddając głos na Deklarację. Można to zrobić wchodząc na stronę internetową www.centrumzklimatem.pl, na której znajdują się użyteczne informacje na temat segregowania odpadów i elektrośmieci. Dowiemy się z niej również, co to znaczy sozologia lub zrównoważony rozwój, a także ile CO2 emituje zużycie 4 litrów paliwa. Natomiast dzięki testowi sprawdzimy, czy sami potrafimy dbać o klimat oraz jak na co dzień możemy chronić środowisko.

„Centrum Handlowe „Targówek” to drugi obiekt w Warszawie, w którym wdrażamy program „Centrum z Klimatem”. Działa on już w Centrum Handlowym „Reduta”. Projekt ten powstał w odpowiedzi na światowy trend oraz badania, według których wiedza na temat ekologii jest wciąż niedostateczna. Mamy nadzieję, że „Centrum z Klimatem” przyczyni się do zwiększenia świadomości ekologicznej zarówno wśród naszych klientów, jak również najemców i pracowników centrum. Szczególnie zależy nam na tym, by każdy z nas zdał sobie sprawę z wpływu, jaki ma na środowisko i jego ochronę. Z tym wiąże się wiedza na temat właściwej segregacji odpadów czy też sposobów oszczędzania zasobów naturalnych” – mówi Sylwia Wiszowata-Łazarz, Dyrektor Marketingu w Manhattan Real Estate Management, spółce zarządzającej Centrum Handlowym Targówek. „Jako właściciel obiektów komercyjnych, które oddziałują na środowisko, podejmujemy wszelkie kroki zmierzające do zminimalizowania niekorzystnego wpływu na otoczenie, m.in. poprzez redukcję zużycia prądu czy wody. Naszym celem jest – poprzez przystępne komunikaty – przekonanie również naszych klientów, najemców oraz pracowników, że warto dbać o klimat zawsze i wszędzie oraz zmieniać „nieekologiczne” nawyki.”

Program w Centrum Handlowym „Targówek” wspierać będą komunikaty wizualno-tekstowe umieszczone w często odwiedzanych miejscach na terenie obiektu. Przypomną one, w jaki sposób mądrze i niewielkim wysiłkiem można chronić środowisko. W „Targówku” odbywać się będą również w ciągu roku imprezy o charakterze ekologicznym.

Podczas inauguracji „Centrum z Klimatem” rozstrzygnięty zostanie konkurs plastyczny dla przedszkoli z dzielnicy Targówek oraz jej okolic – „Pokaż, jak Ty możesz chronić klimat”. Jego rezultatem będzie wystawa 30 prac przedszkolaków biorących udział w konkursie. Ponadto, inauguracji towarzyszyć będą gry i zabawy ekologiczne, a swoje umiejętności zaprezentuje najpopularniejszy polski iluzjonista i magik – Maciej Pol. Każdy, kto tego dnia przyniesie ze sobą takie odpady, jak: makulatura, plastik, szkło, akumulatory, baterie, świetlówki, małe AGD/RTV/IT, otrzyma w zamian ekologiczny upominek „Centrum z Klimatem”.

Partnerem merytorycznym programu jest Fundacja Nasza Ziemia, która stworzyła program edukacyjny dla projektu. Program wspierają również ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, Remondis Electrorecycling oraz firma Byś.

Centrum Handlowe „Targówek” to już trzeci obiekt w Polsce należący do Atrium European Real Estate i zarządzany przez Manhattan Real Estate Management (MREM), w którym program „Centrum z Klimatem” zostanie wdrożony (działa on już w Centrum Handlowym „Reduta” w Warszawie oraz w Galerii „Biała” w Białymstoku). Jednocześnie Manhattan Real Estate Management to pierwsza firma zarządzająca centrami handlowymi w Polsce, która realizuje edukacyjny program ekologiczny z myślą o wszystkich zarządzanych przez nią obiektach w kraju. W 2009 roku do „Centrum z Klimatem” dołączyć mają jeszcze: Galeria „Copernicus” w Toruniu, Galeria „Kasztanowa” w Pile oraz Centrum Handlowe „Plejada”
w Bytomiu.

Częścią projektu będą „Lekcje z Klimatem” – projekt dla szkół podstawowych, angażujący dzieci i młodzież w zbiórkę i segregację odpadów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.