Widzew Łódź z nowymi pakietami reklamowymi: opłata tylko za efekty

przez | 25/02/2009

KS Widzew Łódź przygotował na wiosenną rundę rozgrywek nowe pakiety reklamowe. Klub wprowadził specjalne oferty typu „Profit Biznesowy” dla największych sponsorów klubu, w tym Sponsora Strategicznego oraz sportowe pakiety reklamowe o mniejszym zasięgu. Ponadto Widzew Łódź jako pierwszy klub w polskim futbolu wprowadził profesjonalne narzędzia pomiaru efektywności świadczeń reklamowych i uzależnił koszt pakietów od faktycznych rezultatów osiągniętych przez reklamodawcę.

Reklama na murawie boiska, logotyp firmy na strojach piłkarzy, ekspozycja marki w telewizji, na stronie internetowej, w formie komunikatów podczas meczu oraz zdjęcia meczowe zawierające reklamę marki – to tylko wybrane elementy pakietów reklamowych Widzewa. Świadczeniom dotyczącym ekspozycji marki towarzyszą również usługi dodatkowe, takie jak karnety VIP, lunche z wybranymi piłkarzami jak np. Radosław Matusiak czy Jarosław Bieniuk, uczestnictwo w meczach wyjazdowych w strefie VIP, czy też możliwość organizowania spotkań biznesowych w Super VIP Cafe – restauracji z widokiem na boisko stadionu Widzewa. Ceny pakietów zostały skalkulowane w oparciu o koszt dotarcia do odbiorcy, wyliczony indywidualnie dla każdej formy obecności reklamowej.

„Tworząc nowe pakiety reklamowe postanowiliśmy opierać się na najlepszych wzorcach ze świata biznesu, zgodnie, z którymi reklamodawca wie dokładnie za co płaci. Przeprowadziliśmy modelową analizę wszystkich efektywnych ekspozycji reklamowych podczas transmisji meczu Widzew Łódź – Stal Stalowa Wola. Łączna wartość medialna meczu dla eksponowanych marek sięgnęła 1 miliona złotych. Reklamodawcy często nie zdają sobie sprawy z zasięgu i korzyści, jakie mogą osiągnąć dzięki promocji podczas wydarzeń sportowych. Dlatego zdecydowaliśmy się dostarczyć im profesjonalnych narzędzi, które w wiarygodny i dokładny sposób pozwolą im przeanalizować każdą złotówkę wydaną w ramach pakietów reklamowych Widzewa. Ważne jest również to, że określamy górną cenę, którą może zapłacić reklamodawca. Jeśli wartość medialna osiągnięta przez firmę reklamującą się na Widzewie przekroczy tą cenę, nie ponosi ona dodatkowych kosztów z tego tytułu. ” – mówi Łukasz Łazarewicz, Dyrektor Marketingu KS Widzew Łódź SA.

W ramach pakietów reklamowych „Profit Biznesowy” przeznaczonych dla jednego Sponsora Strategicznego i pięciu Sponsorów Głównych jedyna opłata stała za współpracę z klubem wynosi symboliczne 1 zł. Pozostałe świadczenia reklamowe kalkulowane są na podstawie wartości medialnej osiągniętej podczas kampanii – tj. ekwiwalentu pieniężnego cen reklam, jakie należałoby wykupić, aby uzyskać podobną widownię. Klub analizuje na rzecz partnera materiały telewizyjne, radiowe, prasowe lub internetowe dotyczące Widzewa, dokumentuje zawartą w nich ekspozycję logotypu i jej parametry. Do każdej zarejestrowanej obecności marki dodawana jest informacja telemetryczna, pokazująca liczbę widzów lub użytkowników, jaka zetknęła się z daną ekspozycją marki. Na tej podstawie, a także w oparciu o wiedzę na temat kosztu dotarcia do widza obliczana jest wartość medialna i to za nią płaci reklamodawca. Druga część składowa wynagrodzenia Klubu to Sportowa Premia Wynikowa, którą reklamodawca ponosi w momencie osiągnięcia wybitnych wyników w rozgrywkach.

„Jesteśmy jednym z najbardziej popularnych klubów piłkarskich w Polsce, przyciągającym ponad 1,55 miliona fanów, a osiągnięcie naszych celów sportowych pozwoli nam jeszcze rozszerzyć tą grupę. Promocja poprzez sport pozwala firmom dotrzeć do odbiorców w momentach wielkich emocji i niezapomnianych przeżyć, zbudować pozytywne skojarzenia z marką. Do tej ogromnej, niematerialnej wartości chcemy dodać bardzo wymierne efekty, łatwo mieszczące się w precyzyjnie kalkulowanych planach marketerów” – dodaje Łukasz Łazarewicz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.