Okocim – prawdziwy smak piwa powraca

przez | 20/02/2009

Legenda Okocimia, Okocim Premium Pils, powraca na polski rynek! Tym samym marka Okocim wraca do swoich korzeni, do bogatej historii Browaru Okocim i dewizy jego założycieli – „najlepsze z najlepszego”. Gwarancją szlachetnego smaku jest okocimska receptura, której sekret stanowią najlepsze składniki dobrane w idealnych proporcjach.

Obok Okocim Premium Pils, rodzinę marki Okocim tworzyć będą doskonale znane konsumentom i wielokrotnie nagradzane piwo Okocim Mocne, jak również nowy wariant marki – koneserskie piwo Okocim Pszeniczne.

Browar Okocim, w którym warzone jest piwo Okocim to ponad 160 lat imponującej historii piwowarstwa. Jan Ewangelista Goetz, założyciel browaru, przyjął zasadę „najlepsze z najlepszego” – wytwarzanie tego, co najlepsze z najlepszych dostępnych surowców. Zasadzie tej hołdowały następne pokolenia właścicieli browaru. Sprowadzano najlepszy jęczmień i chmiel – pomimo wysokich kosztów, stosowano najlepsze drożdże. Wszystko to – w połączeniu z wiedzą ekspercką i pasją okocimskich piwowarów – budowało markę produktu wśród odbiorców.

okocim-premium-pils-butelkaOkocim Premium Pils, jak również pozostałe warianty marki, dostępne będą w unikalnej oprawie – ergonomicznej, bezzwrotnej butelce z dedykowaną grawerką, podkreślającą ponad 160 letnią tradycję pielęgnowania smaku piwa w Browarze Okocim.

„Dewiza założycieli Browaru Okocim – ‘najlepsze z najlepszego’ i jego znakomita tradycja były dla nas źródłem inspiracji przy pracy nad nową odsłoną Okocimia. Staraliśmy się podkreślić to, co w tej marce najlepsze – rodowód, autentyzm, ale i jej wyjątkowy i bardzo indywidualny charakter. Nowe, szlachetne, dopracowane w szczegółach opakowanie, w których dostępne będą wszystkie warianty tej marki jest obietnicą równie szlachetnego i dopracowanego smaku. Jego gwarancją jest okocimska receptura, której sekret stanowią najlepsze składniki dobrane w idealnych proporcjach. Wierzymy, że powrót legendy okocimskiego smaku w nowym wydaniu przywróci tej szlachetnej marce z tradycjami należne jej miejsce na polskim rynku piwnym” – mówi Piotr Chęcielewski, Wiceprezes Zarządu ds. Marketingu w Carlsberg Polska.

Poza unikalną, specjalnie dla marki zaprojektowaną grawerką, wspólnym elementem nowych, bezzwrotnych butelek jest również krawatka. Ozdobiona odświeżonym logo Okocim, z wizerunkiem koziołka – tradycyjnego herbu marki, swoim kolorem komunikuje wariant piwa. Krawatka Okocimia Premium Pils przybrała odcień tradycyjnej, świeżej okocimskiej zieleni, czarna krawatka podkreśla moc i wyrazisty smak Okocimia Mocnego, a żółto – złota na opakowaniu Okocim Pszenicznego przywodzi na myśl naturalne kolory pszenicznych łanów.

Okocim Premium Pils oraz Okocim Premium Mocne dostępne będą także w puszkach 0,5 l. Nowe puszki, wyróżniające się stylową szatą graficzną pojawią się w charakterystycznych dla każdego z wariantów barwach: Okocim Premium Pils w barwach zieleni, a Okocim Premium Mocne tradycyjnie w czerni.

„Zdecydowaliśmy się na ważny i historyczny dla nas krok – wprowadzenie marki Okocim Premium Pils do ogólnopolskiej dystrybucji, w unikalnym na polskim rynku opakowaniu. Pierwsza wśród polskich marek piwnych segmentu Premium grawerowana butelka podkreśla pełny, wyważony smak piwa Okocim. Nawiązuje ona do najlepszych tradycji browarniczych, przez lata kultywowanych także przez Browar Okocim – sygnowania butelek nazwą browaru, stanowiącą gwarancję najwyższej jakości i piwowarskiego kunsztu. Jednocześnie ergonomiczny kształt butelki oraz odświeżone logo marki podkreślają jej współczesność. Prowadzone w czasie całego procesu przygotowań badania konsumenckie pozwalają nam wierzyć, że smak Okocimia w nowej oprawie spotka się z bardzo dobrym przyjęciem rynku i marka Okocim triumfalnie powróci na należne jej miejsce.” – mówi Aldona Szczerba, Marketing Manager w Carlsberg Polska.

„Okocim to ikona smaku polskiego piwa. Z myślą o piwnych koneserach, kochających delektować się chwilą, wprowadzamy na rynek piwo Okocim Premium Pils. Charakteryzuje je doskonale wyważony smak, wyczuwalna goryczka, doskonały aromat i świetlista, kremowa piana. Mamy nadzieję, że momenty spędzone przy Okocimiu będą jedyną w swoim rodzaju męską przyjemnością oraz pozwolą na chwilę zwolnić tempo codziennej gonitwy i poczuć prawdziwy, wyważony smak piwa i… życia.” – mówi Dariusz Deszczka, Senior Brand Manager marki Okocim w Carlsberg Polska.

Autorem koncepcji wizualizacji i opracowania graficznego nowych opakowań marki Okocim jest londyńska agencja LFH Illuminating Brands.

Wprowadzenie na rynek Okocim Premium Pils wesprą kampania reklamowa oraz silne aktywności w miejscach sprzedaży.

Nową odsłonę marki będzie komunikować także strona www.okocim.pl