Debaty PR już jutro

przez | 19/02/2009

Już jutro (20 lutego) zainaugurują „Debaty PR”, czyli cykl spotkań na Uniwersytecie Warszawskim z udziałem przedstawicieli środowisk akademickich oraz osób zajmujących się komunikacją public relations. Pierwsze „Debaty” poświęcone będą roli PR podczas obecnego kryzysu finansowego na świecie.

Gospodarzem seminariów jest Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Natomiast ich inicjatorem są doktoranci tegoż Instytutu i jednocześnie – w wielu przypadkach – pracownicy różnych organizacji PR-owskich. Celem spotkań jest dyskusja nad aktualnymi problemami, łącząca dwa punkty widzenia: teoretyczny i praktyczny.

„Zainteresowanie tak wielu ludzi z całej Polski udziałem w naszych pierwszych „Debatach” – powiedział prof. Jerzy Olędzki z Instytutu Dziennikarstwa – przerasta nasze wcześniejsze oczekiwania. Musieliśmy zamieścić na naszej stronie internetowej informacje, iż nie jesteśmy już w stanie zmieścić więcej krzeseł na sali. Zapraszamy na kolejne seminaria.”

Inauguracyjne spotkanie z cyklu „Debaty PR” dotyczyć będzie znaczenia public relations podczas obecnego kryzysu finansowego na świecie. Dyskusja została podzielona na 2 części panelowe.

W pierwszej, o źródłach kryzysu dr Michał Macierzyński (Instytut Dziennikarstwa UW) rozmawiać będzie z: Adamem Płocińskim (Komisja Nadzoru Finansowego), Marcinem Roszkowskim (Narodowy Bank Polski), Robertem Moreniem (Bank Pekao SA) oraz Anną Krajewską (NBS Public Relations).

W drugim panelu z kolei, Sebastian Łuczak (PSPR i Eskadra Publica), Paweł Trochimiuk (ZFPR i Partners of Promotion), Marek Wróbel (Fundacja InternetPR i Neuron AgencjaPR), Tadeusz Mosz (TVP, ToK FM) i Grzegorz Nawacki (Puls Biznesu) postarają się odpowiedzieć na pytanie: czy public relations mogło i może pomóc w łagodzeniu kryzysu finansowego? Prowadzącym tą część będzie dr Wojciech Jabłoński (Instytut Dziennikarstwa UW).

Do dyskusji będą mogli się włączyć także wszyscy goście obecni na Sali Balowej w Pałacu Tyszkiewiczów, gdzie odbędą pierwsze „Debaty PR”. Wśród nich znajdą się m.in.: naukowcy, przedstawiciele instytucji finansowych, agencji public relations oraz dziennikarze zainteresowani tą problematyką. Materiały i wystąpienia z konferencji zostaną opublikowane w specjalnym wydaniu książkowym.