Online Expo wprowadza na polski rynek pierwsze międzynarodowe, wielobranżowe targi w Internecie

przez | 17/02/2009

Firmy zainteresowane nowymi możliwościami dotarcia do potencjalnych klientów przy minimalnych nakładach, mogą już dziś zaplanować swój udział w targach branżowych w internecie. Unikalna usługa zostanie wprowadzona na polski rynek przez Online Expo Polska, w ramach międzynarodowej platformy prowadzonej w sześciu krajach Europy. Nowatorski  koncept, osadzony w zupełnie nowej przestrzeni rynkowej, gwarantuje wymierne korzyści zarówno potencjalnym wystawcom jak i klientom poszukującym informacji nt. różnorodnych produktów. Dzięki oszczędności czasu i środków finansowych oferta Online Expo Polska jest doskonałą odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku.

Polska firma Online Expo Polska wchodzi w skład międzynarodowej grupy, która rozpoczęła działalność 2008 roku. Pierwotnie należały do niej 4 kraje: Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia, następnie do grupy przystąpiły Polska i Słowacja. Obecnie Online Expo jest partnerskim projektem, powadzonym równolegle w 6 krajach. Globalna wysokość inwestycji związanej z uruchomieniem nowoczesnej platformy wyniosła ok. 4 mln złotych, a pierwsze zyski spodziewane są w 2010r.

Przedsięwzięcie jest absolutną nowością na rynku ze względu na swój międzynarodowy charakter, a także fakt, że Online Expo wykorzystując niezagospodarowane dotychczas możliwości przestrzeni internetowej wypełnia niszę rynkową. Twórcy konceptu nie chcieli konkurować z istniejącymi rozwiązaniami – silnie rozwiniętymi targami tradycyjnymi, zależało im na stworzeniu nowych wartości dla użytkowników – zarówno wystawców jak i odwiedzających imprezy targowe. Pomysł przeniesienia targów tradycyjnych do Internetu posiada wszelkie cechy innowacji wartości – z jednej strony dostarczając użytkownikowi unikalne, najnowocześniejsze możliwości wystawiennicze, z drugiej pozwalając zoptymalizować koszty, i tym samym, zwiększyć efektywność działania.

Według statystyk już niemal co drugi Polak korzysta regularnie z Internetu, a prognozy na najbliższe lata mówią o wzroście liczby internautów w kraju do 24 mln. Wirtualna rzeczywistość od dawna już nie ogranicza się tylko do komunikacji czy rozrywki – to także podstawowe źródło pozyskiwania informacji. Użytkownicy dzielą się opiniami na temat towarów i usług, rekordy popularności biją portale umożliwiające porównywanie cen u poszczególnych sprzedawców, coraz więcej firm przenosi swoją aktywność do sieci. Czymś oczywistym stały się już usługi bankowości elektronicznej. .

Online Expo Polska wychodzi naprzeciw tym tendencjom. Dzięki przeniesieniu systemu targów tradycyjnych do Internetu daje wystawcom możliwość zaprojektowania wirtualnego stoiska przy wykorzystaniu wszystkich najnowocześniejszych multimedialnych narzędzi. Szansą na przyciągnięcie dużej ilości potencjalnych klientów jest przede wszystkim bezpłatny dostęp do oferty wystawców, a także intuicyjne i przyjazne użytkownikowi rozwiązania zastosowane przez twórców Online Expo.

Udział w targach jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Online Expo jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, na którym nikt przed nami nie oferował podobnych rozwiązań. Polski wystawca na pewno doceni, że przy tak obniżonych kosztach można w ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty i usługi – mówi Teresa Szymańska – Kacymirow, Dyrektor Zarządzający Online Expo.

Dzisiejsze nastroje na rynkach nie sprzyjają tradycyjnym imprezom targowym – ich popularność spada, bo firmy starają się ograniczać wydatki. Szansą na wypełnienie tej luki staje się obecność firmy na targach internetowych, w przypadku których koszty wystawiennicze są znacznie mniejsze, dając wystawcom właściwie nieograniczone możliwości skutecznej promocji.

Na polskim rynku tego typu targi są nowością, jednak Online Expo Polska korzysta z doświadczeń wyniesionych z zeszłorocznej edycji w Krajach Bałtyckich i Finlandii.

Pierwsza edycja cieszyła się ogromną popularnością. W ciągu 10 dni targów turystycznych, które odbyły się jednocześnie w Finlandii, Litwie, Łotwie i Estonii (łącznie 12,2 mln mieszkańców) targi odwiedziło ponad 250 tys. osób – dodaje Teresa Szymańska – Kacymirow.

Twórcy Online Expo zamierzają rozszerzać swoją działalność na kolejne państwa Europy Środkowej (m.in. Rosja, Ukraina), kraje skandynawskie, a w dalszej kolejności kraje Europy Zachodniej (Niemcy, Wielka Brytania), a także na Stany Zjednoczone. Systematycznie zwiększają funkcjonalność platformy, oraz uatrakcyjniają swoją ofertę, otwierając się na nowe sektory rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.