Dotknij, przetestuj, kup – nowatorski salon projekcji multimedialnej

przez | 16/02/2009

Niewiele sklepów ze sprzętem elektronicznym daje klientom możliwość przetestowania swoich produktów „na miejscu”. W przeciwieństwie do wielkich marketów ze sprzętem RTV i AGD sklep Prono w Warszawie wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów i oddał im do dyspozycji swoje urządzenia. Dziś każdy może iść do nowo otwartego salonu projekcji multimedialnej przy ulicy Krasińskiego i poczuć „na własnej skórze” jak działa projektor. Jest to pierwszy tego typu salon w stolicy.

Wybrany rzutnik można kupić wprost z salonu, albo za pośrednictwem strony internetowej www.prono.com.pl. Zakupy projektorów stają się coraz bardziej popularne, zarówno wśród użytkowników prywatnych, którzy cenią duży format kina domowego, jak i wśród firm i instytucji kupujących rzutniki w celach biznesowych. Do tej pory przetestowanie projektora było niemożliwe przed dokonaniem jego zakupu. Żaden z dużych sklepów z elektroniką nie umożliwiał takiej usługi, a przecież, jak twierdzi szef firmy Prono Adam Albiński. „Znajomość wszystkich parametrów projektora oraz możliwość zobaczenia, jak tak naprawdę działa powinno być wg mnie podstawą dokonania zakupu.” Klient chce dotknąć urządzenia, obejrzeć z bliska, na spokojnie zastanowić się nad dokonaniem sporego w gruncie rzeczy wydatku.

W salonie projekcji multimedialnej zatrudnieni są doradcy, którzy dobrze znają się na tym, co robią. Zdaniem sprzedawców z salonu: „Wielu ludzi błędnie myśli, iż jasność projektora (w kinie domowym) jest jego najważniejszą cechą użytkową, według której klasyfikuje się projektory na lepsze i gorsze. Niestety, to błędne myślenie, ponieważ to kontrast jest o wiele ważniejszym atrybutem, o czym nie każdy klient musi wiedzieć.”

Projektory inaczej wyświetlają obraz w ciemnych, małych pomieszczeniach, niż dobrze naświetlonych halach sklepowych. Doradcy w warszawskim salonie projekcji multimedialnej starają się dobrać wszelkie jego parametry do opisanych przez klienta warunków, w których projektor będzie w przyszłości funkcjonować. Cenne rady specjalistów i możliwość naocznego sprawdzenia projektora sprawia, że salon w stolicy jest nowatorskim sklepem dla wymagających klientów.

Nowoczesne podejście do obsługi klienta było „strzałem w dziesiątkę” dla firmy Prono, która wzbudziła spore zainteresowanie wśród nabywców dokonujących dotychczas zakupów w innych sklepach ze sprzętem elektronicznym. Przełożyło się to na zwiększenie wolumenu sprzedaży aż o 200%, w stosunku do okresu w którym salon Prono nie udostępniał swych projektorów klientom.