Z kubkiem pełnym inspiracji w Internecie – TEQUILA\ interaktywnie dla marki Lipton

przez | 13/02/2009

Czy w pracy, czy w domu, w wolnym czasie lub ze znajomymi, twórczego zapału szukamy wszędzie. Historia Basi, interaktywnej bohaterki najnowszej akcji marki Lipton, jest tego przykładem. Dla poszukujących inspiracji konsumentów marka Lipton i agencja marketingu zintegrowanego TEQUILA\Polska, przygotowała interaktywną loterię pod hasłem „Lipton. Przejdź na żółtą stronę nagród”. Zabawa rozpoczęła się w lutym i potrwa do 25 maja br.

Na potrzeby loterii, agencja TEQUILA\ przygotowała w formie filmów video na specjalnej stronie internetowej www.lykinspiracji.pl historię losów Basi, liptonowej bohaterki, która na swej drodze staje przed różnymi dylematami. Dziewczynie towarzyszy kubek herbaty Lipton, a w dokonywaniu codziennych wyborów pomagają jej internauci.

Śledząc losy bohaterki, w miarę rozwoju sytuacji, konsumenci mają możliwość wygrania wielu nagród związanych z życiem codziennym Basi, m. in. laptopów, odtwarzaczy mp3 oraz kamer video o łącznej wartości 300 tys. zł. W głównym losowaniu na zwycięzcę czeka 50 tys. złotych. Internauci sami wybierają rzeczy należące do bohaterki, które chcieliby mieć. W polu przy gadżecie wpisują kod z promocyjnego opakowania herbaty. Unikatowa loteria nie wymaga rejestracji ani logowania, a dodatkowo internauci decydują o dalszej części historii.

„Tworząc historię o Basi chcieliśmy wprowadzić konsumenta w świat marki, pozwolić mu na zaangażowanie się w losy bohaterki, dać szansę wpływu na jej decyzje. Dzięki temu konsument ma poczucie, że wiele od niego zależy, a ciekawość ‘co będzie dalej’ zachęca go do dalszego uczestnictwa w loterii. Po drodze czekają na niego atrakcyjne nagrody, których wartość rośnie w miarę rozwoju historii. Konsument utożsamia się z Basią, co pozwala nam na silniejsze związanie go z marką” – mówi Maja Marciszewska – przedstawiciel marki Lipton.

Agencja TEQUILA\ jest autorem koncepcji i kreacji do promocji. Produkcją strony internetowej i kampanii w Internecie zajęła się agencja Tribal DDB, media wykupił dom mediowy Media Direction OMD.