Plebiscyt „AUTO 1 w Polsce” rozstrzygnięty

przez | 13/02/2009

W środę 11 lutego redakcja magazynu Auto Świat ogłosiła wyniki 14. edycji plebiscytu „Auto 1 w Polsce”. Najwięcej głosów czytelników uzyskał Seat Ibiza, zdobywając tym samym tytuł Auta 1 w Polsce.

O tytuł walczyło 47 samochodów w ośmiu kategoriach. Pozostali zwycięzcy to:

  • auta małe: Ford Ka
  • subkompakty: Seat Ibiza
  • kompakty: Volkswagen Golf
  • klasa średnia: Opel Insignia
  • klasa wyższa: Audi A6
  • MPV: Peugeot Partner
  • SUVy: Mercedes GLK
  • sportowe: Mitsubishi Lancer Evo

W tegorocznej edycji plebiscytu nowością było głosowanie przez Internet, zorganizowane wspólnie z partnerem konkursu – serwisem OtoMoto.pl. Tytuł „Internetowe Auto 1” zdobył Volkswagen Scirocco.

Redakcja tygodnika Auto Świat przyznała także specjalne wyróżnienia:

  • Dla marek Toyota i Lexus za działalność proekologiczną i na rzecz poprawy bezpieczeństwa oraz za wyjątkowy program sprzedaży aut dla osób niepełnosprawnych. Nagroda została przyznana wspólnie z redakcją tygodnika Newsweek Polska.
  • Dla General Motors, producenta modeli Chevrolet Volt i Opel Ampera za największe osiągnięcie w dziedzinie technologii motoryzacyjnej w 2008 roku.
  • Dla firmy Mazda Logistics Europe Oddział w Polsce za profesjonalne wejście na polski rynek i sukces w sprzedaży samochodów.
  • Dla samochodu Skoda Superb, w kategorii „Debiut rynkowy”, za wyposażenie i komfort klasy wyższej w cenie klasy średniej.

Tegoroczny plebiscyt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem czytelników. Do redakcji tygodnika Auto Świat wpłynęło prawie 30 tysięcy zgłoszeń, które wzięły udział w losowaniu nagrody głównej – Fiata 500, a także wysokiej jakości sprzętu marki JVC.

Partnerami głównymi plebiscytu są serwisy OtoMoto.pl i MotoAllegro.pl, a pozostałymi partnerami – TX, producent zegarków, oraz Tiger, producent napojów energetycznych. Sponsorami nagród dla czytelników są Fiat Auto Poland oraz JVC Polska.