Zwiedzaj świat z Pawłem Lorochem

przez | 12/02/2009

Z początkiem roku ruszyła nowa internetowa telewizja o charakterze edukacyjno-humorystyczno-przygodowym. Pod adresem www.wysokieloty.tv widzowie mogą obserwować perypetie Pawła Lorocha, popularnego dziennikarza, niepokornego poszukiwacza przygód, a zarazem wiecznie nienasyconego znawcę sztuki kulinarnej. W pierwszej serii „Paweł Loroch Show” gospodarz odkrywa nieznane oblicza Londynu i Hong-Kongu.

pawel-loroch15 stycznia wystartował podróżniczy videoblog, na którym można śledzić filmowe relacje z nietypowych wypraw w ciekawe zakątki świata. Jest to autorski projekt Pawła Lorocha, autora kultowej audycji radiowej „Gastrofaza”, na co dzień występującego w kuchni programu „Pytanie na śniadanie” w TVP2, a także satyrycznych programach telewizji TV4 „Czułe” i „Nieczułe dranie”.

Pawła Lorocha spotykamy w niecodziennej dla niego roli mentora wszystkich podróżników i antydomatorów. W pierwszej serii dziennikarz przemierza zatłoczone uliczki Hong-Kongu i wielkie przestrzenie Londynu, bez mapy, GPSu, ani wskazówek tubylców. Gospodarz wyposażony jedynie w pasję, ciekawość świata, niespożyte pokłady entuzjazmu i …kamerzystę, odkrywa nowe, interesujące miejsca oddalone od wydeptanych szlaków turystycznych. Bohater videobloga stara się odpowiedzieć między innymi na pytanie, czy można odwiedzić Londyn bez spacerowania w tłumie pod Big Benem?.

Chcemy zarazić odbiorców bloga pasją podróżowania. Staramy się odkrywać zupełnie nowe miejsca, pokazywać, że czasem lepiej zwiedzać bez mapy czy przewodnika, ponieważ małe uliczki, nieoznakowane tabliczkami informacyjnymi, mogą kryć równie wielkie skarby, co oblegane przez turystów symbole danego miasta. Na bieżąco odpowiadamy również na nurtujące widzów pytania, które można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza umieszczonego na blogu – mówi Paweł Loroch, prezenter i gospodarz bloga wysokieloty.tv.

Dzięki liniom lotniczym British Airways, które są partnerem projektu, Paweł mógł rozwinąć skrzydła i dać upust swoim fantazjom o zwiedzaniu świata. Twórcy videobloga nie zapomnieli jednak o walorach edukacyjnych całego przedsięwzięcia. Jak podróżować z małym dzieckiem? Czy na pokładzie samolotu można przewozić zwierzęta? Jak radzić sobie z dużą różnicą czasu? Na te i inne pytania Paweł Loroch będzie odpowiadać widzom podczas swoich wojaży.

British Airways to pierwszy przewoźnik, który promuje swoje usługi korzystając z platformy internetowej, jaką jest videoblog. Dla firmy, nowe technologie stają się priorytetowym narzędziem komunikacyjnym. W ubiegłym roku wprowadzona została opcja odprawy pasażerskiej przez komórkę, powstał także portal społecznościowy Metrotwin, promujący Londyn i Nowy Jork. Firma nawiązała także współpracę z firmą Apple, dając pasażerom dostęp do bieżących informacji na temat odlotów i przylotów, wgląd do siatki połączeń BA oraz rezerwacje biletu za pośrednictwem iPhona 3G.