Z Oferteo.pl nie kupisz kota w worku

przez | 04/02/2009

Czy jako klienci zawsze dostajemy to, co akurat chcielibyśmy otrzymać? Oczywiście, że nie, ale pojawiają się rozwiązania, które dają nam możliwość coraz to sprawniejszego poruszania się w gąszczu ofert i w efekcie dokonywania lepszych wyborów konsumenckich. Dużym krokiem w tym kierunku jest działalność portalu Oferteo.pl, którego użytkownicy zupełnie za darmo mogą korzystać z nowatorskiej metody zawierania transakcji handlowych.

Z własnego doświadczenia doskonale wiemy, jak często nasze wybory konsumenckie okazują się nietrafione. Co wtedy? Pół biedy, gdy zakupiony towar można jeszcze zwrócić czy wymienić, ale przecież nie zawsze jest to możliwe. Tak jak w przypadku źle wykonanej usługi, kiedy możliwość reklamacji najczęściej jest w praktyce niemożliwa.

Najlepiej więc unikać tego typu przykrych doświadczeń poprzez wybieranie takich dostawców danego towaru bądź usługi, którzy nas nie zawiodą. Łatwo powiedzieć. Bo jak dokonać trafnego wyboru w otaczającym nas z każdej strony zalewie reklam i ogłoszeń? A przecież to tylko jedna z trudności, jakie napotykamy, próbując znaleźć odpowiednią firmę. Często nawet najszczersze chęci dokonania skutecznej selekcji są ograniczane przez zwyczajny brak czasu i energii na przeglądanie ofert. Gdyby tego mało, oferty te nierzadko są sformułowane w sposób zbyt ogólnikowy, aby móc ocenić, która z nich będzie najbardziej odpowiednia.

Są jednak sposoby na ominięcie tego typu przeszkód. Przykładem mogą być tutaj rozwiązania proponowane przez rozwijający się w błyskawicznym tempie portal Oferteo.pl. Realizuje on model, który definiuje na nowo rozumienie zachowań rynkowych – tutaj to nie klient szuka oferty, lecz oferta szuka jego. Jak to możliwe? Wbrew pozorom mechanizm działania portalu jest bardzo prosty. Osoba prywatna lub firma zainteresowana kupnem towaru bądź usługi zamieszcza przy użyciu prostego w użyciu formularza zapytanie ofertowe, w którym precyzuje przede wszystkim czego potrzebuje, za jaką cenę i w jakim czasie. Następnie zapytanie trafia do podmiotów, które spełniają podane w formularzu kryteria. Potencjalni zleceniobiorcy wyszukiwani są w ogromnej i sukcesywnie powiększanej bazie firm i instytucji. Jest ona ogólnodostępna dla użytkowników portalu, dlatego wysyłając zapytanie klient może wskazać dostawcę, od którego chciałby otrzymać ofertę. Niewątpliwą zaletą bazy portalu jest przydzielenie umieszczonych w niej podmiotów do możliwie jak najbardziej wąskich segmentów rynku. I tak na przykład szukając dostawców w kategorii Edukacja, nauka możemy w jej obrębie wybrać którąś z 10 kolejnych podkategorii, takich jak E-learning, Nauka jazdy czy Szkolenia. Po dotarciu zapytań do wybranych firm lub instytucji, te z nich, które są zainteresowane realizacją zlecenia, we własnym zakresie kontaktują się z klientem, który po otrzymaniu ofert wybiera dla siebie tę najkorzystniejszą.

W ten oto sposób ryzyko wyboru nieodpowiedniego dostawcy zostaje ograniczone do minimum, jako że klient wybiera spośród propozycji, które zostały przygotowane specjalnie dla niego i w dodatku przez starannie wyselekcjonowanych dostawców. Cała operacja nie kosztuje absolutnie nic – wystarczy precyzyjnie wypełniony formularz, a dalszą obsługą zapytania ofertowego bezpłatnie zajmuje się zespół Oferteo.pl.

Poszukując zatem odpowiedzi na postawione w tytule tego krótkiego artykułu pytanie, z pewnością warto przyjrzeć się bliżej rozwiązaniom, jakie proponuje portal Oferteo.pl. Powinien tam zajrzeć właściwie każdy, kto nie chce tracić cennego czasu na żmudne wertowanie dziesiątek gazet i stron internetowych w poszukiwaniu korzystnej i przede wszystkim trafnej oferty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.