Fala Lottomatów zalewa sieć sklepów Żabka

przez | 04/02/2009

Żabka Polska SA – właściciel największej w Polsce sieci sklepów typu convenience – wprowadzi terminale loteryjne Totalizatora Sportowego do ponad 500 swoich placówek. Nowe Lottomaty uzupełnią dotychczasową ofertę 120 kolektur, w których Klienci sklepów Żabka mogą zawierać zakłady oraz dokonywać zakupu losów i zdrapek loterii znajdujących się w ofercie Totalizatora. To jedno z największych – pod względem skali – przedsięwzięć masowych wdrożeń terminali loteryjnych Lotto w Polsce.

Początki współpracy Firmy Żabka Polska SA z Totalizatorem Sportowym Sp. z o.o. sięgają przełomu roku 2005-2006. Wtedy to w pierwszych sklepach należących do sieci handlowej Żabka wdrożono usługi Lotto w zakresie sprzedaży gier liczbowych i loterii pieniężnych.

Montaż nowych terminali loteryjnych w sklepach Żabka w całym kraju rozpoczął się 4 lutego 2009 i potrwa do końca miesiąca.

„Terminale loteryjne w sklepach naszej sieci cieszą się bardzo dużym powodzeniem. Otrzymywaliśmy z rynku sygnały, że są one dostępne jeszcze w zbyt małej ilości placówek. Klienci prosili, aby w ich ulubionych sklepach zainstalować Lottomaty. Taką potrzebę zgłaszali również nasi ajenci. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom rynku to jeden z naszych priorytetów, dlatego rozpoczęliśmy dzisiaj proces wdrożenia rekordowej ilości 500 nowych kolektur w sklepach Żabka” – powiedział Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska SA.

Żabka Polska SA realizuje założenia nowoczesnej koncepcji sprzedaży detalicznej, u podstaw której leży przede wszystkim zapewnienie klientom wygody w dokonywaniu zakupów. Oferta sklepów jest wciąż rozwijana tak, aby wychodzić naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagającego rynku.

Sklepy sieci Żabka usytuowane są w całej Polsce w dużych i średniej wielkości miastach, a od niedawna również w miejscowościach liczących poniżej 10 tysięcy mieszkańców. Znajdują się w pobliżu dużych aglomeracji, skupisk biurowych, przy ciągach pieszych, w centrach handlowych miast oraz nieopodal wyższych uczelni.

Sklepy Żabka są nastawione na szybkie i wygodne, podręczne zakupy i przeznaczone dla tych klientów, którzy cenią sobie dostępność i komfort zakupów, zwykle niemożliwe w super i hipermarketach. Konsumenci odwiedzający sklepy Żabka oczekują towarów swoich ulubionych marek, świeżej żywności i usług dodatkowych, takich jak możliwość opłacania rachunków czy zwierania zakładów Lotto, które zazwyczaj nie są dostępne w sklepach osiedlowych.

Działania podejmowane przez Żabka Polska mają na celu umacnianie pozycji największej i nowoczesnej sieci sklepów typu convenience w Polsce. Trwały element strategii spółki to intensywny rozwój jakościowy i ilościowy sieci. W 2008 roku otwartych zostało 175 nowych sklepów. W 2009 roku planowane jest powiększenie sieci o kolejne 200 placówek.

W 2008 roku Żabka Polska SA zakończyła proces wdrażania usługi Cash back we wszystkich sklepach sieci. Już teraz wszyscy posiadacze kart debetowych VISA i MasterCard mogą – bez dodatkowych prowizji – podejmować kwoty gotówki do 200 zł z kasy sklepu przy okazji dokonywania zakupów.

Ponadto, Żabka Polska rozpoczęła proces wprowadzania do swoich placówek terminali umożliwiających dokonywanie płatności w technologii MasterCard® PayPass™. Już niedługo wszyscy klienci tej sieci posiadający karty płatnicze Maestro® PayPass™ oraz MasterCard® PayPass™ będą mogli za ich pomocą w sposób bezstykowy regulować należności za drobne zakupy. Jest to największe wdrożenie systemu płatności zbliżeniowych w technologii PayPass w Polsce.