Świąteczny renifer Pepsi pozyskał prawie 36 000 unikalnych użytkowników

przez | 03/02/2009

Projekt „Sezon na renifera”, zrealizowany przez Digital One dla Pepsi, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem wśród internautów. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy serwis odwiedziło blisko 36 000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 353 230 odsłon.

Internauci chętnie wyrażali swoje opinie i systematycznie śledzili losy wirtualnego bohatera. Dzięki temu engagement index (stosowany przez Digital One, do pomiaru efektywności planowanych i realizowanych działań) charakteryzował się ponadprzeciętną wysokością. Wpływ na ten stan rzeczy miał m.in. czas spędzany w serwisie, który rósł w zaskakującym tempie. Obserwacja scenariuszy zachowań użytkowników inspirowała zespół do projektowania i dodawania kolejnych funkcjonalności. Średnia długość odwiedzin wyniosła w tym przypadku ponad 6 minut, ale warto dodać, że ponad 13 000 osób poświęciło witrynie między 10 a 30 minut.

Reniferek.com.pl  to kolejny projekt zrealizowany przez Digital One w ramach długofalowej współpracy z  Pepsi Cola General Bottlers. Tym razem strona jest  zabawną parodią popularnych serwisów plotkarskich, a cała akcja została oparta o wirtualną celebrity- Reniferro, postać wymyśloną przez dział marketingu Pepsi. Digital One cyklicznie zamieszczało w serwisie hot newsy wraz ze zdjęciami bohatera,  a wszystko to w żartobliwej, „plotkarskiej konwencji”  rodem z prasy bulwarowej. Użytkownicy mieli możliwość dodawania komentarzy do newsów, zadawania pytań „gwieździe”, mogli też wziąć udział w specjalnym quizie: „Jakim reniferem jesteś”. Od początku listopada do końca grudnia nadeszło 54 500 pytań, autorzy najciekawszych otrzymali pluszowe maskotki – wierne kopie renifera. Zaakceptowano ponad 1000 komentarzy, a na naszej-klasie, gdzie prowadzono działania wspierające,  Reniferro zebrał blisko 3200 znajomych.