Fracht kontenerowy: od stycznia o 7 dni krócej z USA do Polski

przez | 02/02/2009

Fracht kontenerów LCL (Less Container Load) z USA do Polski skrócony został o 7 dni – poinformował DHL Global Forwarding. Z Nowego Jorku wypłynął pierwszy kontenerowiec objęty systemem Direct Box: bezpośredniego transportu na trasie Nowy Jork – Łódź, omijający centrum dekonsolidacyjne w Bremen. – Dotychczas transport LCL zatrzymywał się na kilka dni w Bremen – wyjaśnia Michał Kołodziejski, Dyrektor Frachtu Morskiego – Tam następowała dekonsolidacja kontenerów, a poszczególne partie towarów wyruszały w drogę do Polski, Czech, Węgier i innych krajów naszego regionu.

LCL to system transportu, w którym kilku mniejszych zleceniodawców zapełnia cały kontener. Stąd potrzeba logistycznych hubów konsolidacyjnych – jak to w Nowym Jorku, które obsługuje całe USA albo to w Bremen obsługujące Europę Środkową. – Wolumen przesyłek z USA do Polski był jednak tak duży, że zdecydowaliśmy się na nową usługę. – mówi Kołodziejski. – Teraz całe kontenery transportowane są prosto do Polski. – Pozwala to zaoszczędzić od 4 do 13 dni zależnie od regionu Stanów z którego wychodzi przesyłka – przeciętnie tydzień.

Fracht LCL przeżywa renesans w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Część eksporterów i importerów odczuwa trudności z zapełnieniem całego kontenera towarem. Zmuszeni korzystać z Less Container Load, czekają jednak i tracą czas. Direct Box ma zmienić ten stan. – Transport LCL na kluczowych trasach jest dzięki naszej nowej usłudze szybszy i  konkurencyjny – ocenia Michał Kołodziejski. – Podobne usługi istnieją już także na trasie z Azji do Polski.

Statek z Nowego Jorku wypływa co tydzień, w każdy piątek. Niezależnie od tego, czy kontenery wypełnione zostały w całości, czy też nie. W tym drugim przypadku, oznacza to dla DHL Global Forwarding wyższe koszty. – Nie przenosimy ich jednak na klientów – zapewnia Kołodziejski. Do końca marca transport w systemie Direct Box ze Stanów Zjednoczonych będzie nawet tańszy. DHL Global Forwarding wprowadził promocję dla nowych klientów na tej trasie. – To nasz drobny wkład w walkę ze stagnacją gospodarczą – dodaje Kołodziejski.

Z transportu w systemie LCL na trasie atlantyckiej (USA-PL) korzystają najczęściej firmy związane z branżami: Enginiering & Manufacturing, przemysłu hutniczego, budowlanego, spożywczego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.