Ty tu urządzisz – Ruszyła kampania wizerunkowa IKEA

przez | 23/01/2009

Już od poniedziałku (19 stycznia br.), możemy oglądać efekty nowej kampanii wizerunkowej IKEA. Hasło przewodnie „Ty tu urządzisz” ma zachęcić do życia po swojemu i przełamania obawy przed byciem ocenianym.

To Twój tron, Kleopatro

Fabuła filmu, który od kilku dni oglądamy na ekranach telewizorów, przenosi nas w odległą przeszłość – czasy Imperium Rzymskiego i Starożytnego Egiptu – kiedy to Kleopatrę odwiedza „teściowa”, matka Antoniusza. Energiczna dama ma wyrobione zdanie na temat urządzania dworskich komnat i nie pochwala aranżacji wykonanej przez synową (Kleopatra bowiem urządziła dom po swojemu). Koronowane głowy i sławni władcy mogli spotkać się z podobnym problemem jak każdy z nas.

ikea_kleopatra_2Filmy reklamowe z Kleopatrą pojawiają się już w największych telewizyjnych stacjach ogólnopolskich (TVP, Polsat, TVN) oraz kilkunastu kanałach niszowych. Kampania będzie również mocno widoczna w Internecie: na portalach – WP.pl, nasza-klasa.pl, O2.pl, Gazeta.pl, tvn24.pl oraz w mailingach bezpośrednich. Na stronie www.tytuurzadzisz.pl dostępna jest również zabawna gra, w której internauci, pomagają głównej bohaterce pokazać kto tu urządzi.

Działania reklamowe skierowane są głównie do kobiet w wieku 20-49 lat, które podejmują decyzje związane z urządzaniem wnętrz.

Za kreację kampanii jest odpowiedzialna agencja PZL, za planowanie mediów – Mediaedge:cia. Reżyserią filmów reklamowych „Ty tu urządzisz” zajął się Iwo Zaniewski, za zdjęcia odpowiedzialny był Paweł Edelman, a scenografię przygotował Allan Starski.

Bo wszyscy tak robią…

IKEA od lat tworzy lepsze warunki życia dla wielu ludzi. Dostarcza bardzo szeroki asortyment. W tym kontekście kampania „Ty tu urządzisz” jest początkiem starannie zaplanowanych i długofalowych działań wizerunkowych. Jej podmiotem jest wyrażanie siebie w kreowaniu stylu życia, w którym mieszkanie gra ogromną rolę.

– Obserwując zwyczaje zakupowe Polaków, zauważyliśmy, że w wielu przypadkach obawa przed negatywną oceną, głównie ze strony rodziny, przyjaciół, sąsiadów jest podstawową barierą, która powstrzymuje ludzi przed odważnymi zmianami. Bardzo często utarty, tradycyjny styl uznajemy za bezpieczniejszy, mimo, że w domu wolelibyśmy mieć inny wystrój. Ulegamy sugestii otoczenia, nie mając na tyle odwagi, by zadecydować samodzielnie, a w kwestii wyborów zdajemy się na innych  – mówi Grzegorz Boruc, Dyrektor Marketingu  IKEA – Poprzez tę kampanię chcielibyśmy ośmielić i zachęcić do odważniejszych zmian, do sięgnięcia po ciekawe rozwiązania, do życia po swojemu. – dodaje.

Obecną kampanię poprzedziły kilkuletnie badania konsumenckie i obserwacje socjologiczne, które dowiodły, że nasze społeczeństwo często ulega sugestiom bliskich, obawiając się dawania im powodów do krytycznej oceny. Boimy się słuchać wewnętrznego głosu, „dla świętego spokoju” powielamy stereotypy. A przecież każdy z nas jest inny – nie bójmy się więc pokazać własnego stylu w naszych domach – możemy przecież postawić na swoim, nie urażając nikogo. IKEA chce zachęcić Polaków do tworzenia lepszych warunków życia, dzięki ładnym, dobrze zaprojektowanym, funkcjonalnym meblom i innym artykułom wyposażenia wnętrz; do urządzania domu tak, by czuli się w nim naprawdę u siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.