Pearson Longman i interaktywne tablice InterWrite to nowa jakość w nauce angielskiego – atrakcyjniej i skuteczniej

przez | 21/01/2009

Tablice interaktywne to nadal jeszcze nowość na polskim rynku. Są już jednak wykorzystywane w szkołach podstawowych, gimnazjach i na uczelniach wyższych. Coraz chętniej korzystają z nich szkoły językowe, aby uatrakcyjnić zajęcia i zmobilizować słuchaczy do nauki. Jest to głęboko uzasadnione – skuteczność pracy z tablicą interaktywną, jak wykazują badania*, jest o ponad 15% wyższa. Każdy, kto choć raz zetknął się z tym narzędziem, wie, jak niesamowite możliwości daje ono nauczycielom.

Cenione na świecie tablice InterWrite są już dostępne w Polsce. Wydawnictwo Pearson Longman oferuje kompatybilne z tablicami InterWrite oprogramowanie do nauki języka angielskiego.

Historia wydawnictwa Pearson Longman ma już 285 lat. Przez cały czas wyznacza ono kierunki rozwoju nauczania, a jednocześnie jest to marka idąca z duchem czasu, która potrafi dostosować się do zmieniających realiów cywilizacyjnych i sprostać coraz to wyższym wymaganiom odbiorców.

„Tradycją firmy jest sięganie po wszelkie udogodnienia techniczne, pozwalające zwiększyć efektywność nauczania, a jednocześnie je uatrakcyjnić. W XXI wieku sięgamy więc po rozwiązania interaktywne – informuje Winicjusz Kosior z wydawnictwa Pearson Longman – dbamy o to, aby nasze materiały były zgodne z najnowszymi trendami w nauczaniu języków obcych oraz z zaleceniami ministerialnymi. Muszą one także spełniać wysokie oczekiwania nauczycieli i uczniów. To wszystko braliśmy pod uwagę decydując się na współpracę z dostawcą tablic interaktywnych InterWrite”.

tablica-4Połączenie tablicy interaktywnej InterWrite z oprogramowaniem komputerowym do nauki języka angielskiego Pearson Longman oraz rzutnikiem multimedialnym daje zupełnie nową jakość w pracy nauczyciela, jak np. możliwość odsłuchania dowolnego – wskazanego na tablicy – słowa lub fragmentu tekstu, uwypuklenie najważniejszych treści, tworzenie na poczekaniu prostych ćwiczeń bazujących na tekstach, prezentowanie filmów, wykresów i animacji, wykonywanie zadań interaktywnych, odtwarzanie piosenek w wersji karaoke, zapisywanie notatek i ćwiczeń w pamięci komputera, a także wiele innych.

Zastosowanie systemu PRS (interaktywny system odpowiedzi) bardzo łatwo, a jednocześnie atrakcyjnie, umożliwi sprawdzenie poziomu przyswojenia omawianego materiału – nauczyciel ma natychmiastowy wgląd w zagregowane wyniki testu całej grupy, co znacznie usprawnia prowadzenie zajęć. Jednocześnie dostępne są szczegółowe wyniki poszczególnych uczniów, co umożliwia z kolei indywidualną pracę z konktertnymi osobami.

„Mamy największe doświadczenie w Polsce w sprzedaży systemów interaktywnych dla edukacji – mówi Marek Bielecki, dyrektor działu systemów graficznych Agraf Sp. z o.o. Od lat jesteśmy dystrybutorem systemu interaktywnego firmy InterWrite Learning, który znalazł uznanie w ponad 50 krajach na świecie i jest zalecany przez polskie Ministerstwo Edukacji Narodowej, jako doskonałe narzędzie podnoszące efektywność i atrakcyjność kształcenia”.

Więcej informacji na temat oprogramowania tablicy interaktywnej Pearson Longman na www.pearsonlongman.pl

Dodatkowe informacje na temat systemów InterWrite dostępne na http://www.agraf.com.pl/index.php?menu=produkty&main=group&group=G0403

*informacja na temat wyników badań za e-Mentor 1/2007, “Tablica interaktywna środkiem wspomagającym nauczanie” Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz