Pierwszy etap restrukturyzacji Wars zakończony

przez | 20/01/2009

W styczniu br. zakończył się I etap procesu restrukturyzacji Spółki WARS S.A. Przedsiębiorstwo w pełni zrealizowało zaplanowane na 2008 rok cele, osiągając przy tym zysk netto w wysokości 2,5 mln zł.

W listopadzie 2007 r. rozpoczął się proces restrukturyzacji Spółki, którego celem jest naprawa wizerunku tego przeszło 60. letniego przedsiębiorstwa, oferującego usługi w wagonach gastronomicznych i sypialnych. Zgodnie z założeniami strategii, w ciągu roku, firma przeszła szereg zmian – w tym zmianę logo i menu.

Jednym z założeń planu restrukturyzacji na 2008 rok była modernizacja 30 wagonów restauracyjnych i barowych, które z początkiem stycznia br. udało się zrealizować. Nowe wagony Wars jeżdżą obecnie na 42 relacjach. Do końca 2009 roku Spółka własnymi środkami odnowi wnętrza w kolejnych 20 wagonach.

W 2008 r. zaobserwowano wzrost liczby podróżnych korzystających z wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia (tzw. kuszetkach). Z usługi hotelowej w 2008 roku skorzystało ponad 630 tys. podróżnych, o ok. 80 tys. więcej niż w 2007 roku. Szczególnie w miesiącach wakacji i ferii zimowych, wagony obsługiwane przez konduktorów WARS, cieszą się wyjątkowo dużą popularnością.

W 2008 r. dokonaliśmy prawdziwej rewolucji. Wprowadziliśmy wiele, czasem budzących wątpliwości i dyskusję, zmian. Konsekwentna realizacja założeń pozwoliła na pełne wykonanie strategii i wypracowanie zakładanego na ten rok zysku – powiedział Zbigniew Terek, Prezes Zarządu WARS S.A.

Od trzech lat Spółka regularnie przynosi zyski, odbudowując swój kapitał, nadszarpnięty stratami sprzed roku 2006. W 2008 r. zysk netto WARS S.A. wyniósł 2,5 mln zł (w 2006 roku wyniósł on 0,5 mln zł, w 2007 roku 3 mln zł).

Firma postawiła też na poprawę jakości usług poprzez podnoszenie kwalifikacji współpracujących z firmą franczyzobiorców. W 2008 r. odbyło się ponad 100 szkoleń z zakresu obsługi klienta, zarządzania zespołem, prowadzenia biznesu itp. Efekt zmian oceniany był przy pomocy programu tajemniczego gościa. W ubiegłym roku we wszystkich wagonach Wars odbyło się 296 wizyt, podczas których kontroli poddano ofertę firmy. Równocześnie przeprowadzane są okresowe badania wśród pasażerów, mające na celu pomiar poziomu zadowolenia podróżnych, korzystających z usług WARS.

Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa i naprawy wizerunku marki WARS rozpoczął się 15 stycznia 2008 roku. Realizacja strategii odbywa się w II etapach i zaplanowana jest na lata 2008 – 2012.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.