Nowy cennik reklamowy Onetu

przez | 19/01/2009

Onet.pl opublikował swój nowy, gruntownie zmieniony cennik reklamowy. Jest on oparty na  przyjętej przez Onet filozofii sprzedaży – odpowiadania na realne potrzeby reklamodawców i rozwijania oferty rynkowej w oczekiwanych przez rynek kierunkach. Cennik uległ radykalnemu uproszczeniu i eksponuje poszczególne obszary sprzedaży, tak aby był maksymalnie czytelny dla reklamodawców.

Nowa propozycja portalu obejmuje cztery główne linie produktów: reklamę w serwisach treściowych, reklamę targetowaną (behawioralnie oraz socjodemograficznie) , stronę główną oraz sprzedaż pakietową.

– Zaczynając pracę nad cennikiem na 2009 rok postanowiliśmy uporządkować nasze myślenie o reklamie w Internecie i przygotować cennik będący czymś więcej niż korektą cen. Staraliśmy się stworzyć cennik, który swoją konstrukcją będzie odpowiadał celom stawianym reklamie w sieci, w kwestiach kosztowych odpowiednio będzie pozycjonował Onet na tle konkurencji i co najważniejsze, będzie prosty i zrozumiały nawet dla niezaawansowanego klienta – mówi Maciej Kossowski, Dyrektor Pionu Sprzedaży Usług Marketingowych w Grupie Onet.

Podstawowa oferta dotyczy reklamy w serwisach tematycznych, gdzie został wprowadzony podział na  serwisy Premium o najwyższych walorach treściowych i wizerunkowych (np. strona główna portalu, Wiadomości, Sport, Biznes itp.) oraz tańsze serwisy Economy. Najtańszą dostępną tu opcją jest emisja na wszystkich, losowo dobieranych stronach portalu, czyli ROS (run-on-site). We wszystkich przypadkach ceny uległy istotnym obniżkom. Wyjątkiem wśród produktów podstawowych jest mailing, którego cena wzrosła odpowiednio do dużego wzrostu popytu na tą formę marketingu online.

– Wprowadzenie podziału serwisów na Premium i Economy oraz zmiany cen w tych obszarach to krok mający ułatwić reklamodawcom dobór odpowiedniego dla ich kampanii i brandów kontekstu treściowego oraz umożliwić dotarcie do grup celowych na atrakcyjnych kosztowo warunkach – podkreśla Marcin Skowroński, Dyrektor ds. Rozwoju i Strategii w Grupie Onet.pl

W ujęciu formatów reklamowych, wyraźnie obniżone i uproszczone zostały ceny form wykorzystujących przekaz wideo, a więc Video-Ad i In-Stream Video-Ad. Dążąc do zapewnienia użytkownikom wysokiego komfortu korzystania z portalu, najdroższe pozostały formaty najbardziej intruzywne, takie jak np. toplayer.

Oprócz tagetowania kontekstowego, czyli poprzez bezpośrednią emisję w serwisach tematycznych, nowy cennik Onetu oferuje targetowanie socjodemograficzne (wiek, płeć, zawód itp.) oraz najnowszy produkt: targetowanie behawioralne, w którym pod uwagę brany jest sposób, w jaki konsumenci korzystają ze stron i usług portalu. Oferta targetowania behawioralnego obejmuje szereg predefiniowanych profili behawioralnych oraz możliwość stworzenia profilu indywidualnego, dobieranego do konkretnej kampanii z uwzględnieniem jej celów marketingowych i charakteru reklamowanego produktu.

W cenniku ujęte zostały także bardzo popularne wśród klientów produkty specyficzne dla strony głównej portalu, których emisja odbywa się w ciągu jednego dnia. Są to formaty o dużym impakcie, oferowane z cappingiem (OnetImpact), a także cały szereg mniej eksponowanych form stałych (graficznych lub tekstowych), których emisja trwa za to nieprzerwanie przez cały dzień.

W ramach oferty pakietowej, najistotniejszą nowością jest wprowadzenie podziału analogicznego jak dla serwisów tj.: OnetPower Economy obejmuje emisję reklam na powierzchni serwisów z grupy Economy, natomiast OnetPower gwarantuje emisję na wszystkich stronach portalu, w tym także na serwisach z grupy Premium.

– Zadaliśmy sobie pytanie czy cennik reklamowy musi mieć kilkadziesiąt stron? Nasza nowa oferta pokazuje, że można go w sposób jasny i przejrzysty zmieścić na 3 stronach – podsumowuje Marcin Skowroński.

Cennik formalnie zacznie obowiązywać od 1 lutego 2009 r.