Money.pl inwestuje w Interaktywnie.com

przez | 15/01/2009

Internetowy serwis branżowy Interaktywnie.com pozyskał inwestora strategicznego – portal finansowy Money.pl – który objął 70 proc. udziałów w powołanej na potrzeby współpracy spółce.

Interaktywnie.com powstał dwa lata temu jako blog branżowy o biznesie internetowym, marketingu oraz zastosowaniach nowych technologii w firmach. Z czasem przekształcił się w serwis branżowy, choć blog ekspercki pozostaje jednym z jego najważniejszych elementów. Zainteresowanie serwisem w branży systematycznie rośnie. W grudniu 2008 roku stronę Interaktywnie.com odwiedziło 40 tys. unikalnych użytkowników, którzy wykonali 200 tys. odsłon.* Jury konkursu Webstarfestival przyznało serwisowi Nagrodę Grand Webstar 2008 oraz tytuł strony roku.

Arkadiusz Osiak, Prezes Zarządu Money.pl w następujący sposób uzasadnia decyzję o zaangażowaniu się w projekt:

– Jesteśmy pod wrażeniem bardzo dynamicznego rozwoju Interaktywnie.com. Zasięg serwisu zwiększył się w ciągu ostatniego roku o ponad 100 procent. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że grupą odbiorców strony są przedstawiciele jednej branży: specjaliści i managerowie zajmujący się marketingiem, reklamą, public relations oraz e-commerce. Uważam, że brakowało w Polsce podobnego serwisu – doskonałego źródła aktualnej informacji dla całego sektora. Satysfakcja z możliwości wsparcia projektu w dalszym rozwoju jest tym większa, że sam korzystam z Interaktywnie.com od momentu jego powstania.

Udziały w nowo powstałej spółce obok Money.pl objęli: Krzysztof Adamus, założyciel bloga Interaktywnie.com oraz Dominik Kaznowski, od lat związany z polską branżą internetową.

– Wsparcie finansowe, zasięgowe i technologiczne partnera takiego jak Money.pl, pozwoli nam na dalszy dynamiczny rozwój serwisu, zarówno pod kątem poszerzenia tematyki, jak i zwiększenia dotarcia do marketerów i przedsiębiorców zainteresowanych wykorzystaniem internetu we własnej działalności – komentuje Krzysztof Adamus.

Spółka Interaktywnie.com jest w trakcie organizacji. W najbliższym czasie do trzyosobowej redakcji dołączą kolejne osoby. Trwa proces rekrutacji. Poszukiwany jest m.in. redaktor naczelny, który będzie pełnił także funkcje managerskie oraz dyrektor sprzedaży.

– Od wielu lat jestem związany z rynkiem internetowym. Po wycofaniu się z IAB i PBI nie zamierzałem przejść na zawodową emeryturę – dodaje Dominik Kaznowski. – Rynek internetowy intensywnie się rozwija. Uważam, że w dalszym ciągu potrzebna jest edukacja marketerów i promowanie sieci jako skutecznego narzędzia biznesowego. Mam nadzieję, że już za kilka lat internet stanie się najistotniejszym kanałem komunikacji marketingowej. Tak znacząca branża potrzebuje własnych mediów z prawdziwego zdarzenia: tworzonych przez ekspertów, ludzi związanych na co dzień z biznesem.

Krzysztof Adamus będzie odpowiedzialny za nadzór nad redakcją Interaktywnie.com, rozwój funkcjonalny oraz technologię. Dominik Kaznowski będzie wspierał serwis w zakresie rozwoju produktu reklamowego, business development oraz współpracy z partnerami i sprzedaż.

* Absolute Uniqe Visitors według Google Analytics, dane za grudzień 2008.