Finlandia Vodka – 3 mln skrzynek rocznie

przez | 15/01/2009

Przodujące rynki to Centralna i Wschodnia Europa. Gwałtowny wzrost
popytu na odmiany smakowe.

Finlandia Vodka, będąca piątą najsilniejszą marką wódki Premium na świecie, pobiła swój kolejny znaczący rekord – 3 miliony skrzynek rocznej sprzedaży!

„Od momentu kiedy Brown-Forman przejął całkowitą sprzedaż marki Finlandia Vodka cztery lata temu, rokrocznie notujemy dwucyfrowy wzrost” – powiedziała Maureen Brekka, Dyrektor Zarządzający Finlandia Vodka. – „23 lata zajęło Finlandii osiągnięcie poziomu miliona rocznie, 12 lat – dwóch milionów i tylko 3 lata na pobicie rekordu 3 milionów. To jest niesamowite osiągnięcie marki Finlandia Vodka i jej firmy macierzystej – Brown-Forman.”

Nic więc dziwnego, że dzięki takim osiągnięciom Finlandia Vodka została nazwana najszybciej rosnącą światową marką alkoholową przez „Spirit Business” – londyński miesięcznik branżowy – w tegorocznym marcowym wydaniu. Na to zaszczytne miano Finlandia Vodka zasłużyła osiągnięciem ponad 19-procentowego wzrostu w 2007 roku.

Najbardziej znaczący wzrost firma zanotowała w Centralnej i Wschodniej Europie.

„Ten wspaniały wzrost we Wschodniej Europie, zwłaszcza w Polsce i Rosji, zawdzięczamy uznaniu klientów dla czystych, naturalnych składników Finlandia Vodka” – dodała Maureen Brekka.

W Rosji Finlandia Vodka wyprzedziła największego krajowego importera wódki  sprzedając rocznie ponad 169.000 dziewięciolitrowych skrzynek (stan na luty 2008), co przyniosło jej pierwsze miejsce wśród importowanych marek Premium w Rosji. (źródło: państwowe statystyki rosyjskie).

„Pozycja lidera rynku sprzedaży wódki Premium w Polsce i Rosji świadczy o doskonałej jakości Finlandia Vodka oraz o uznaniu klientów z Europy Wschodniej dla doskonałych wódek” – powiedział Blaine Rowlette, dyrektor  Finlandia Vodka na Europę i Afrykę.

Do sukcesu marki Finlandia Vodka  przyczynił się również wzrost sprzedaży wariantów smakowych.

„W ostatnim roku fiskalnym zanotowaliśmy ponad 30-procentowy wzrost w segmencie odmian smakowych” – powiedziała Maureen Brekka. – „Wzrost ten był stały przez ostatnie kilka lat, a w tym samym czasie sprzedaż klasycznej odmiany Finlandia Vodka rosła dynamicznie.”

Finlandia Vodka była jedną z pierwszych marek Premium, które  wprowadziły naturalne odmiany smakowe, prezentując  Cranberry Fusion w 1994 roku. Od tego czasu Finlandia wprowadziła do swojego portfolio kolejne smaki: Finlandia Lime Fusion (1999), Finlandia Mango Fusion (2004), Finlandia Redberry Fusion (2004 – sprzedaż limitowana tylko we Wschodniej Europie), Finlandia Wild Berries Fusion (2005) oraz Finlandia Grapefruit Fusion (2006).

Naturalna odmiana smakowa – Finlandia Grapefruit Fusion – będąca jednym z największych sukcesów firmy, zdobyła świat przebojem. Od momentu jej wprowadzenia na rynek, Finalndia Grapefruit Fusion otrzymała Podwójny Złoty Medal podczas World Spirit Competition w San Francisco w 2007 roku, pięć gwiazdek – najwyższa notę – od Paul Pacult’s Spirits Journal  oraz 96 na 100 możliwych punktów w rankingu Wine Enthusiast Magazine. A we wrześniu Finlandia Grapefruit Fusion zdobyła nagrodę „Master” w kategorii wódek smakowych Vodka Masters Competition 2008 pod patronatem magazynu „Spirit Business”. Smak ten – stworzony specjalnie dla polskich konsumentów – został opracowany  na podstawie kilkumiesięcznych badań prowadzonych wśród naszych rodaków. Ich wyniki potwierdziły, iż smak grapefruita został uznany przez Polaków jako jeden z najbardziej pożądanych. Od 2006 roku Finlandia Grapefruit Fusion z powodzeniem znajduje uznanie wśród konsumentów na całym świecie.

Aby uczcić ten ważny sukces, światowy ambasador marki Finlandia Vodka, Pekka Pellinen, stworzył specjalny drink nazwany Finlandia Three-Million Splash:

Finlandia Three-Million Splash:
40 ml Finlandia Vodka
5 winogron
10 ml syropu cukrowego
sok jabłkowy
7Up/Sprite
Dekoracja:  ogórek
Szklanka: wysoka

Sposób wykonania: rozgnieść winogrona w wysokiej szklance, dodać kostki lodu, Finlandia Vodka i syrop cukrowy. Dopełnić sokiem jabłkowym i 7UP’em. Udekorować ogórkiem. Delikatnie zamieszać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.