Rynek yellow pages w 2008 roku

przez | 14/01/2009

Rok 2008 upłynął pod znakiem zmiany układu sił na rynku yellow pages oraz intensywnego rozwoju narzędzi internetowych. Wydawcy książek telefonicznych stawiają na ulepszanie dotychczasowych oraz wdrażanie nowych rozwiązań internetowych swoich produktów. Przyspieszenie w branży dokonało się wraz ze wzrostem popularności serwisów geolokalizacyjnych. Nie ulega jednak wątpliwości, że książki telefoniczne nadal stanowią podstawowe źródło informacji na temat danych teleadresowych osób prywatnych i przedsiębiorstw. Yellow pages stanowi także jedno z podstawowych środków komunikacji sektora MSP.

W związku z konsolidacją spółek DITEL SA i pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne w 2008 roku zmianie uległ podział rynku yellow pages oraz wysokość udziałów poszczególnych graczy rynkowych. Całkowita wartość tego rynku w swojej górnej granicy sięgać może blisko 300 mln zł rocznie.

W 2009 roku kierunek w branży yellow pages  będzie wyznaczał internet. Można się spodziewać zdecydowanego wzrostu aktywności on-line, czyli rozwijania internetowych wersji katalogów teleadresowych, a w konsekwencji wprowadzania nowych rozwiązań na rynku reklamy internetowej. Wciąż jednak do wykorzystania pozostaje ogromna część rynku tradycyjnych książek telefonicznych, posiadającego rzeszę odbiorców i stałych użytkowników.

Piotr Strzałkowski, Prezes Zarządu pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.