„M jak Miłość” – nowa jakość wśród polskich serwisów „serialowych”

Z końcem początkiem roku 2009 opublikowana została finalna wersja nowego portalu jednego z najpopularniejszych polskich seriali – „M jak miłość” (www.m-jak-milosc.pl), zrealizowany przez firmę Media Ambassador (design, oprogramowanie, mechanizmy społecznościowe, obsługa multimediów,…), zgodnie z najnowszymi trendami Web 2.0.  Na uwagę zasługuje szczególnie bezprecedensowa jeśli chodzi o witryny serialowe część stricte społecznościowa.

Pierwsza wyraźna zmiana (zwłaszcza dla znających poprzednią wersję serwisu) rzucająca się od razu w oczy to odświeżony design witryny: zmiana w kierunku odcieni różu i czerwieni zbalansowanych bielą – zgodna z identyfikacją serialu – sprawiła, że portal stał się przejrzysty, bardziej elegancki i wizualnie „lżejszy”.

Uproszczona została struktura serwisu, poprawiona ergonomia nawigacji i dostęp do materiałów. Nacisk położono na rozbudowę dwóch głównych części witryny: serialowej i społecznościowej, które skupiają spectrum informacji o serialu jak również są areną działań użytkowników należących do społeczności fanów M jak miłość. Projekt obejmował także import wszystkich materiałów z poprzedniej wersji serwisu, skomplikowany z uwagi na nieustandaryzowany format danych (zwłaszcza multimedia).

Duży nacisk położono na implementację różnorodnych mechanizmów mających na celu scalanie użytkowników w społeczność. Witryna M jak miłość będzie pierwszym w polskim Internecie serwisem serialu, prowadzącym działania społecznościowe, dającym internautom możliwość zakładania kont oraz zrzeszania się w grupy (np. fankluby danych aktorów), nawiązywania znajomości z innymi fanami, śledzenia bieżących zmian w serwisie, jak również swoich własnych akcji. Podejmowane przez członków społeczności aktywności takie, jak dodawanie komentarzy do artykułów i profili innych użytkowników, rozwiązywanie ankiet, quizów są punktowane i mogą być wymienione na gadżety do profilu: między innymi pakiety multimedialne, dzięki którym zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać własne filmiki, zdjęcia i muzykę.

Praktycznie każdy element pozwala odwiedzającym podjąć interakcję: treści związane z serialem (streszczenia, zapowiedzi, reportaże, wywiady) posiadają możliwość komentowania oraz oceny zamieszonych materiałów: galerii zdjęć oraz multimediów (film, muzyka). Wszystkie artykuły wyposażono w syntezator mowy by zagwarantować jak najszerszemu gronu odbiorców dostęp do treści (także osobom starszym, słabiej widzącym). Jest to bardzo nieliczny przykład zastosowania tej technologii w polskich serwisach informacyjnych.

Na uwagę zasługuje ciekawa interaktywna aplikacja prezentująca drzewo „genealogiczne” serialu czyli koneksje  pomiędzy głównymi bohaterami ułatwiające rozeznanie się w ich losach i wzajemnych powiązaniach. Jest to nowatorskie i efektywne rozwiązanie zaprogramowane przez Media Ambassador specjalnie na potrzeby strony serialu.

Dla zarejestrowanych użytkowników dostępne będą także różne formy rozrywki, z których główne miejsce zajmuje prawdziwe novum – bitwa serialowa. Mechanizm bitwy pozwala użytkownikom zebranym w grupy na rzucanie wyzwań, oddawanie i odpieranie ataków. Pojedynki odbywają się na …. wiedzę o serialu i polegają na rozwiązywaniu quizów wymagających doskonałej znajomości bohaterów i wątków pojawiających się na przestrzeni kilku lat od rozpoczęcia emisji. Nagrodą za wygranie bitwy są odebrane drużynie przeciwnej punkty, które zwycięzcy dzielą między sobą jako „łupy”.

Wyraźnie podkreślić należy, iż realizacja serwisu w takim kształcie i z takim rozmachem była możliwa tylko i wyłącznie dzięki niezwykle głębokiej świadomości możliwości jakie daje Internet ze strony producentów serialu. Bardzo udana kooperacja i wzajemne inspiracje zaowocowały tą unikalną, bardzo rozbudowaną realizacją.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu