Szkoła dla psów stawia na e-komunikację

przez | 07/01/2009

Czy psia szkoła może być Web 2.0? Dla Ośrodka Szkolenia Psów Pastel odpowiedź brzmi – tak. Szkoła jako pierwsza w rozszczekanej branży rozpoczyna kampanię internetową z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacji.

2Na serwisie Streemo.pl powstała społeczność dla właścicieli psów. Celem utworzonej społeczności, oprócz skupienia psiarzy z całego kraju jest niekonwencjonalne propagowanie szkolenia psów metodami pozytywnymi oraz psiego sportu. Zmianie uległa także strona internetowa Ośrodka Szkolenia Psów Pastel, która od dziś ma być nie tylko wizytówką szkoły, ale i bazą wiedzy o psim świecie dla mediów i internautów.

– Rozwój strony w kierunku bazy wiedzy oraz społeczność to dopiero początek akcji „Pastel on-line”, jaką zaplanowaliśmy na 2009 rok – mówi Marek Duda z Ośrodka Szkolenia Psów Pastel. – Oprócz bazy wiedzy utworzonej na stronie, w której systematycznie będą pojawiały się porady dotyczące wychowania psa, stworzone zostało nowe centrum prasowe z przeglądem komunikatów, raportów z psiego świata oraz ekspertami dostępnymi 24 godziny na dobę. Wkrótce na serwisach pojawią się także filmiki instruktażowe oraz video-newsy. Również społeczności, jakie powstają na Goldenline.pl, Nasza-klasa.pl, YouTube.com oraz Streemo.pl będą połączone ze stroną, tak, aby każdy mógł łatwo trafić na forum lub wziąć udział w czacie z psim ekspertem zasięgając w sieci porad dotyczących wychowania psa – wyjaśnia Duda.

Ten pęd Pastela do e-komunikacji wynika przede wszystkim z rosnącego zainteresowania właścicieli psów szkoleniami oraz psimi sportami. – Ludzie coraz chętniej szkolą psy, chętniej też wydają pieniądze na dobrze i profesjonalnie zorganizowane kursy. Często też zanim zdecydują się na szkolenie szukają rozwiązań w sieci. Czytają fora, pytają na grupach dyskusyjnych, jak szkolić i gdzie, umawiają się na spacery on-line. A przede wszystkim szukają wiedzy, podpowiedzi i rad ekspertów oraz tych, co szkolili już psy. Poprzez serwis www.szkolapaste.pl oraz społeczności chcemy im ułatwić dotarcie do wiedzy zgromadzonej przez ekspertów, tak, aby uchronić właścicieli psów od wpadek szkoleniowych bądź porad internetowych trolli. Z drugiej strony chcielibyśmy aby nasza komunikacja była bardziej interaktywna, wraz z pierwszymi pytaniami do naszych ekspertów będzie powstawał dział FAQ stworzony przez psiarzy i trenerów – zapowiada Duda.

Ale to nie koniec zmian, już w styczniu powstanie pierwsza w Polsce infolinia szkoleniowa oraz system „Trener na telefon”, który początkowo obejmie cały Śląsk. Zmiany wprowadzone przez Ośrodek Pastel oraz kampania informacyjna w Internecie jaką na 2009 roku szykuje ośrodek wynikają w dużej mierze z zainteresowania, jakim szkoła cieszyła się w minionym roku. Z danych agencji Guarana Communications zajmującej się PR ośrodka wynika, że w samym tylko 2008 roku szkoła pojawiła się 439 razy w mediach, stając się tym samym najczęściej cytowanym ośrodkiem szkolącym psy w kraju. Pastel był także najczęściej wybieranym przez kursantów ośrodkiem szkoleniowym na Śląsku. W 2008 w ośrodku przeszkolono 150 psów, zorganizowano 14 weekendów agility oraz trzy weekendowe wyjazdy szkoleniowe, które każdorazowo gromadziły dziesiątki psiarzy z całej Polski.

– Te liczby cieszą, przede wszystkim, dlatego, bo pokazują, że Polacy zaczynają świadomie podchodzić do wychowania psa. Zamiast domowych metod, stawiają na rady ekspertów i kursy, szukają rozwiązań kiedy pies jest agresywny bądź sprawia problemy, nie pozostawiają go samemu sobie. Również aktywności zyskują na popularności, psiarze powoli przekonują się do agility, dog trekkingu czy weekendów za miastem z psem – mówi Duda. – Działania komunikacyjne, które zaplanowaliśmy na 2009 mają na celu przede wszystkim edukację oraz propagowanie takich form jak agility, dog trekking czy szkolenia pozytywne – zapowiada Duda.

Zdaniem Aleksandra Rojka, specjalisty ePR z Guarana Communications, propozycja e-komunikacji Pastela może okazać się strzałem w dziesiątkę. – Ludzie ufają temu, co pisze się na Internecie. Blisko połowa z nas przed podjęciem decyzji zasięga opinii w Internecie czytając recenzje, komentarze, grupy dyskusyjne. Tam też coraz częściej szukamy rozwiązań, pytając członków społeczności o zdanie lub opinię, zanim sami podejmiemy decyzję. Natrafienie w serwisie społecznościowym na poradę prawdziwego trenera, bądź obejrzenie filmiku instruktażowego może przekonać wielu z nas do przeszkolenia kłopotliwego psa – mówi Rojek.

www.szkolapastel.streemo.pl
www.szkolapastel.pl