Mikołaj rozpoczął zakupy z opóźnieniem

Mimo spowolnienia gospodarczego Polacy kupują w sklepach internetowych z równie dużym zapałem jak przed rokiem.

Przedświąteczny szczyt zakupów, który sklepy internetowe odnotowują już w połowie listopada rozpoczął się w tym roku z kilkudniowym opóźnieniem. Mimo nienajlepszych prognoz gospodarczych wzrost sprzedaży jest porównywalny z poprzednimi latami i jeśli się tylko utrzyma, firmy internetowe powinny ten rok zaliczyć do udanych.

Wzrostowi sprzedaży towarzyszą też specjalne akcje, takie jak np. Odyseja kosmiczna w Stereo.pl w ramach, której oferowane są płyty z muzyką w atrakcyjnych cenach, przeceny, łączenie ciekawych wydawnictw itp. Terminowość wysyłek zamówionych produktów jest zawsze newralgicznym punktem w działalności każdego sklepu internetowego, co szczególnie mocno widoczne jest w okresie przedświątecznym. „Obecnie kurierzy realizują zamówienia w terminie, a my sugerujemy klientom wybór jednego z kilku oferowanych sposobów dostarczenia przesyłki” – mówi Bartłomiej Zarębski, dyrektor marketingu Stereo.pl S.A. „Jeśli jednak chcemy, żeby zamówione prezenty dotarły na czas, trzeba składać zamówienia już teraz, a nie na tydzień przed Wigilią. Zaoszczędzi to niepotrzebnych nerwów” – dodaje Zarębski.

„ Tempo wzrostu sprzedaży w sklepie Stereo.pl, który oferuje takie dobra kultury jak muzyka, filmy, książki i gry jest większe o 90% w stosunku do ubiegłego roku” – stwierdził Piotr Muranty, prezes Zarządu Stereo.pl S.A. „Naszym zdaniem nie wynika to tylko z dynamiki rynku, ale także z wyższej jakości obsługi, którą znacznie poprawiły wszystkie liczące się firmy e-commerce. Mimo ostrej konkurencji nie spadają też marże, bo sklepy takie jak Stereo.pl nie są widoczne w porównywarkach cen. Konkurują na poziomie terminowości wysyłek, jakości obsługi i tworzenia wartości dodanych, takich jak przywileje dla stałych klientów, szybkie informowanie o nowościach, czy przygotowywanie jak najbardziej kompletnej informacji o oferowanym wydawnictwie.”

„Jeśli spowolnienie gospodarcze nie będzie głębokie, może to wręcz działać na korzyść całej branży
e-commerce, gdyż będzie skłaniało konsumentów do poszukiwania niższych cen. Jeśli sklepy internetowe będą oferowały wysoką jakość obsługi i tak jak dotychczas niższe ceny oraz szybko będą dostarczały zamówiony towar to mogą zdobyć w tym okresie wielu nowych klientów” – mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. „ Jeśli jednak spowolnienie gospodarcze pogłębi się, odczują to wszystkie dziedziny gospodarki, w tym także  e-commerce”.

„Nie odnotowujemy jeszcze pogorszenia koniunktury gospodarczej, a rosnące obroty naszych sklepów internetowych – Stereo.pl i Pstryk.pl są tego najlepszym dowodem. Coraz bardziej odczuwalne są jednak utrudnienia w procesie pozyskiwania kredytów. Dalsze pogłębienie tego procesu może być zagrożeniem dla rozwoju e-commerce w Polsce” – mówi Piotr Muranty, prezesa Stereo.pl S.A.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu