Jak ropa wpłynęła na historię świata

W ramach stałej współpracy z PKN ORLEN agencja reklamowa FireFly Creation przygotowała animowany film „Skąd się wzięła ropa naftowa czyli opowieść o władzy, bogactwie, sławie oraz o innych ludzkich słabościach”. Film miał swoją premierę 28 października, w ramach wystawy na Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

„Zadaniem Agencji było przeniesienie raportu o długości prawie 8 stron A4 zapisanych drobnym maczkiem na 20 minut taśmy filmowej tak, by historia była zrozumiała dla szerokiego grona odbiorców – w tym przede wszystkim dla dzieci i młodzieży. Przekazanie ogromu treści w ciekawy i interesujący sposób nie było łatwym zadaniem. Produkcja filmu trwała od lutego 2008 r i zakończyła się sukcesem” – mówi Fatima Hasimbegovic-Szymańska Senior Account Manager w FireFly Creation (www.ffcreation.com), która odpowiadała za ten projekt z ramienia agencji.

W filmie tak samo istotna jest warstwa wizualna, jak i przekazywana treść. Piotr Matecki – autor scenariusza i reżyser – zaproponował opowieść w stylu rymowanego poematu z grafiką a la „Włatcy móch”. Autorem grafiki jest Inga Szydłowska. Film był profesjonalnie zaanimowany przez: Macieja Bałauszko, Krzysztofa Rybczyńskiego i Bartosza Przepiórkiewicza. Specjalnie na potrzeby filmu została także skomponowana muzyka oraz wszelkie efekty dźwiękowe. „Nie wykorzystywaliśmy żadnych wtórnych elementów. Pomysł jest w pełni autorski.” – dodaje Fatima Hasimbegovic-Szymańska.

W efekcie powstał dynamiczny i wesoły film dostosowany do oczekiwań współczesnej młodzieży – zarówno w zakresie estetyki, jak i sposobu prezentacji. W celu usystematyzowania przekazywanej w filmie wiedzy, do płyty z filmem została także dołączona książeczka, w której zebrane są wszystkie informacje przekazywane w filmie.

PKN ORLEN przygotowuje specjalny program edykacyjny, który niebawem trafi do wszystkich szkół podstawowych, gimnazjów i liceów na terenie całej Polski.

„Nie chemy jednak zdradzać szczegółów, aby nie psuć miłej dla uczniów niespodzianki. Ale przedsmak tego co ich czeka można już zobaczyć w Internecie” – mówi Beata Karpińska z Biura Prasowego PKN ORLEN SA.

Już niebawem film będzie dostępny na YouTube.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu