Zobacz zmiany w „Dzienniku Polskim”. Kampania reklamowa Lubelskiej Project o nowym wizerunku małopolskiego dziennika

przez | 28/11/2008

„Zobacz zmiany” to hasło kampanii reklamowej „Dziennika Polskiego”, przygotowanej przez Lubelską Project. Firma była odpowiedzialna za opracowanie strategii, zaplanowanie mediów i przebieg akcji na terenie Małopolski. Głównym celem było poinformowanie czytelników o nowościach w makiecie, a także odmłodzenie grupy docelowej. Wprowadzone zmiany w gazecie, to przede wszystkim nowy, przejrzysty układ, nowoczesna typografia, kolorowe zdjęcia. Kampania ruszyła 14 listopada, w dniu ukazania się pierwszego odmienionego numeru „Dziennika Polskiego” i potrwa do końca miesiąca.

Z okazji wydania „Dziennika Polskiego” w nowej makiecie, Lubelska Project (LP) przygotowała kampanię reklamową pod hasłem: „Zobacz zmiany!”. Agencja zaproponowała koncepcję z layoutem zapełnionym kołami w żywych, jasnych kolorach jak pomarańczowy, czerwony, żółty. W kolorowe kółka wpisano przymiotniki opisujące nowy „Dziennik Polski”: wiarygodny, otwarty, nowoczesny, praktyczny itp. oraz hasło „Zobacz zmiany!”. W krakowskim layuoucie outdooru pojawiły się też winiety wszystkich najważniejszych dodatków branżowych gazety. Outdoor na regiony różnił się nieco kolorystyką, dobranymi słowami, pojawiły się dodatkowo wyrazy: bliski i lokalny oraz winiety dodatków regionalnych. Oprócz outdooru, wykorzystano również lokalne stacje telewizyjne i radiowe oraz mobilne nośniki komunikacji miejskiej i innych przewoźników.

„Dziennik Polski” to marka doskonale znana zarówno w Krakowie, jak i w Małopolsce. Planując kampanię zależało nam przede wszystkim na poinformowaniu o pozytywnych zmianach w gazecie oraz na odświeżeniu jej wizerunku. Pierwsze docierające do nas sygnały  pozwalają sądzić, że te cele zostały osiągnięte – mówi Tomasz Maciejowski, dyrektor zarządzający Wydawnictwa Jagiellonia S.A., spółki wydającej „Dziennik Polski”.

Do młodszych czytelników „Dziennika Polskiego” skierowane były akcje promocyjne w Krakowie, Olkuszu, Chrzanowie, Nowym Sączu i Tarnowie. Przed większymi centrami handlowymi w tych miastach, ustawiono tablice, do których każdorazowo było przypięte ok. 8 tys. kolorowych przypinek „do wzięcia”, wyglądem i kolorystyką nawiązujących do kółek z layoutu. Na przypinkach znajdowały się przymiotniki, wykorzystane w kampanii oraz adres nowej strony internetowej „Dziennika Polskiego”. W miarę wypinania przypinek, na tablicach odsłaniały się elementy graficzne znane już z kampanii oraz zdjęcia z archiwum gazety. Łącznie rozdano ok. 44 tys. przypinek.

Lubelska Project była odpowiedzialna za opracowanie strategii, zaplanowanie i zakup mediów oraz przebieg kampanii. Przy kreacji i pracach graficznych LP współpracowała z firmami muamua design oraz Like Milk.