Plejada.pl najpopularniejszym wortalem show-biznesowym

przez | 26/11/2008

Wortal Plejada.pl, wchodzący w skład grupy serwisów tematycznych Onet.pl – Styl Życia, odnotował we wrześniu bieżącego roku rekordowe wyniki oglądalności. Jak pokazują wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, serwis odwiedziło w tym miesiącu ponad dwa miliony dwieście tysięcy użytkowników (tzw. „real users”)!

Znakomity wynik Plejady, pozwolił na osiągnięcie we wrześniu pozycji najpopularniejszej, samodzielnej witryny o takiej tematyce. Plejada.pl wyprzedziła wszystkie wortale wchodzące w skład największych agregatów portalowych, takich jak Pudelek.pl (o2), Plotek.pl (gazeta.pl) czy nocoty.pl (WP).

U źródeł sukcesu, który udało się osiągnąć dokładnie pół roku od premiery serwisu, bez wątpienia leżą rzetelność i profesjonalizm publikowanych w nim informacji. Dziennikarze Plejady opisują polski i światowy show-biznes. Próżno jednak w portalu szukać plotek oraz taniej sensacji. Kilkunastoosobowa redakcja każdego dnia uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach kulturalnych, opisuje to, co dzieje się w świecie muzyki, filmu, teatru czy mody. Wyjątkowość Plejady polega również na prezentowanych w niej wysokiej jakości materiałach foto i wideo.

Twórcy serwisu duży nacisk położyli na to co dzieje się w świecie telewizji. W Plejadzie nie brakuje więc informacji dotyczących najpopularniejszych i najchętniej oglądanych seriali oraz telewizyjnych show. Dużo miejsca w serwisie poświęcono takim produkcjom,  jak: „Mam Talent”, „You Can Dance”, „Fabryka Gwiazd” czy „Jak oni śpiewają”. Oprócz komentowania programów, redaktorzy Plejady zaglądają również za kulisy, obserwują emocje uczestników i podglądają pracę twórców przy produkcji programów.

Zdaniem Karoliny Korwin Piotrowskiej, Redaktor Naczelnej Plejada.pl „Rosnąca liczba użytkowników Plejady, pokazuje wyraźnie, że Polacy mają już dosyć publicznego prania brudów i wyssanych z palca informacji. –„Jestem pewna, że zespół redakcyjny Plejady każdego dnia udowadnia swoją pracą, że świat show-biznesu może być fascynujący sam z siebie, bez wikłania go w wymyślone historie”.

Bardzo dobre wyniki oglądalności Plejada.pl zbiegły się w czasie z konkursem Web Star Festiwal, w którym portal rywalizuje z innymi stronami w kategorii „Strona Roku: ROZRYWKA”. Zgodnie z formułą Festiwalu najlepszą stronę internetową wyłonią sami internauci. Twórcy Plejady liczą, że wysoka oglądalność serwisu znajdzie odzwierciedlenie w głosach jego użytkowników.