Szepczące AdAction

przez | 20/11/2008

AdAction poszerza zakres swoich usług o marketing szeptany. Działania tę będą stanowić wsparcie dla akcji marketingowych prowadzonych w grach i z wykorzystaniem gier.

Word of Mouth Marketing, czyli marketing szeptany, to jeden ze sposobów komunikacji marketingowej, który wykorzystuje mniej formalne środki przekazu takie jak dyskusje, rozmowy czy plotki. Głównym celem wprowadzenia marketingu szeptanego do oferty jest wzmocnienie prowadzonych przez agencję kampanii reklamowych w grach: dotarcie do jak największej liczby osób z danej grupy docelowej i wzmocnienie ogólnego przekazu reklamowego, wywołanie dyskusji, zachęcanie do wyrażania opinii i korzystania z usług. Marketing szeptany w ofercie AdAction będzie także wsparciem dla klasycznych działań marketingowych prowadzonych przez klientów agencji.

Wielu graczy to osoby bardzo aktywne na forach i grupach dyskusyjnych. Ci ludzie chętnie dzielą się własnymi spostrzeżeniami i opiniami, ale są też czuli na przemyślenia innych. Poza tym gracze wywierają większy wpływ na swoje otoczenie niż osoby nie grające w gry, co potwierdzają badania opublikowane w ostatnim miesiącu przez eMarketera. Nasi funsetterzy będą inicjować i prowadzić rozmowy, tak, aby jeszcze lepiej wypromować w świadomości internautów istnienie danego produktu, miejsca w sieci czy wydarzenia. – mówi Jacek Jankowski, dyrektor zarządzający AdAction.

AdAction specjalizuje się w akcjach marketingowych z wykorzystaniem gier, ale działania bazujące na marketingu szeptanym nie będą ograniczały się do ścisłej grupy graczy. Jak pokazują badania i analizy rośnie liczba osób traktujących gry jako rozrywkę i sposób spędzenia wolnego czasu. Dlatego działania podejmowane przez AdAction będą prowadzone wśród różnych grup internautów, a nie tylko w środowisku profesjonalnych graczy (tzw. gamers, czyli gracze zawodowi).

Nie będziemy wywoływać sztucznego szumu, ani spamować, bo takie działania zamiast pomóc marce tylko jej szkodzą. Chcemy wzbudzić zainteresowanie większej grupy internautów a zarazem poznać ich opinię o danym produkcie czy usłudze. Na tym będą się koncentrować nasi „szeptacze”. – dodaje Magdalena Szczechowicz, Product Manager odpowiedzialna za usługę w AdAction.