IBM partnerem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości

przez | 20/11/2008

IBM Polska organizuje szereg inicjatyw, których celem jest promocja i wspieranie przedsiębiorczości wśród młodych ludzi oraz pobudzenie ich zainteresowania przyszłością w branży IT. IBM uruchamia program EXITE Camp dla warszawskich licealistek.

  • IBM organizuje dla młodzieży szkolnej Open Day (Dzień Otwarty) w swojej warszawskiej siedzibie, w dniu 21 listopada 2008
  • IBM organizuje warsztaty Gridowe (wykorzystania wolnej mocy obliczeniowej komputerów) dla studentów  Politechniki Warszawskiej
  • IBM uczestniczy w dyskusjach panelowych organizowanych w całym kraju w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości

Program IBM EXITE Camp – promomowanie edukacji/kariery informatycznej wśród warszawskich licealistek.

Przedsiębiorstwa ciągle poszukują nowych możliwości rozwoju, niezależnie od sytuacji panującej na globalnych rynkach. IBM dołącza do dyskusji o współczesnych problemach przedsiębiorców, dzieląc się swoim doświadczeniem i wiedzą w zakresie rozwoju nowych, inteligentnych technologii oraz metod ich efektywnego zastosowania w biznesie. Będąc globalnym sponsorem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, IBM aktywnie uczestniczy w licznych inicjatywach edukacyjnych organizowanych w 75 krajach na całym świecie.

Celem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości jest stworzenie środowiska społecznego, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy i kreatywne inicjatywy młodych ludzi. Istotnym elementem prowadzonych działań jest zwrócenie uwagi na edukację oraz dzielenie się doświadczeniem biznesowym. Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown i brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark oraz prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm. Globalnymi sponsorami wydarzenia są IBM, Ernst & Young oraz NYSE.

„Rozwój przedsiębiorczości jest kluczowym czynnikiem wzrostu ekonomicznego. Dynamicznie zmieniające się środowisko biznesowe zachęca firmy do podejmowania nowych wyzwań i wkraczania na globalne rynki. IBM Polska wierzy, że to właśnie polskie firmy i polscy młodzi innowatorzy (kreatywni przedsiębiorcy) mają szansę na sukces.“ – powiedział Dariusz Fabiszewski, Dyrektor Generalny IBM Polska. „Jesteśmy dumni, że możemy aktywnie wspierać Światowy Tydzień Przedsiębiorczości.“

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości trwa od 17 do 21 listopada 2008. Na ten tydzień IBM Polska zaplanował szereg inicjatyw, których celem jest wsparcie innowacyjności, edukacji oraz dzielenie się doświadczeniem biznesowym. Wraz z Wydziałem Fizyki Politechniki Warszawskiej IBM zorganizował szereg warsztatów poświeconych tematyce innowacji. Dodatkowo przedstawiciele IBM Polska uczestniczyli w dyskusjach panelowych organizowanych w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.

W dniu 21 listopada 2008 r. w siedzibie IBM Polska w Warszawie odbędzie się Open Day dla młodzieży gimnazjalno-licealnej. Uczestnicy będą mieli możliwość zapoznać się m.in. z innowacjami firmy IBM. Zajęcia poprowadzą pracownicy firmy: Jolanta Jaworska, Dyrektor Programów Publicznych, Piotr Pietrzak, Chief Technologist oraz Jacek Łęgiewicz, Starszy Secjalista ds. Programów Publicznych. Dla uczestników przewidziano panel dyskusyjny oraz drobne upominki.

Program EXITE Camp

W ramach ogólnoświatowej akcji wsparcia aktywizacji kobiet w branży IT, IBM Polska w listopadzie bieżącego roku uruchomił program o nazwie EXITE Camp (Exploring Interests in Technology and Engineering). Jest to inicjatywa współpracy ze szkołami średnimi. Obecnie w programie mogą uczestniczyć uczennice renomowanych warszawskich liceów. Jeszcze przez miesiąc w specjalnych warsztatach i sesjach udział weźmie grupa 30 uczennic. Celem programu jest przybliżenie kontaktów pomiędzy biznesem, a szkołami średnimi oraz przełamanie stereotypu o IT, jako domenie mężczyzn.

Uczestniczki programu będą miały możliwość wzięcia udziału w warsztatach i seminariach dotyczących problematyki IT, spotkania ciekawych ludzi oraz współpracy przy projektach grupowych. Zdobyta w ten sposób dodatkowa wiedza o branży IT i firmie IBM, będzie cennym doświadczeniem przy wyborze dalszej drogi rozwoju.

„W związku z przewidywanym dużym zapotrzebowaniem na specjalistów IT na polskim rynku, IBM Polska chce zainteresować tą branżą kobiety, wśród których edukacja w tym zakresie nie cieszy się dużą popularnością.“ – powiedział Dariusz Fabiszewski, Dyrektor Generalny IBM Polska. „Mam nadzieję, że nasza akcja sprawi, że IT stanie się dla nich życiową pasją“.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.