Dom mediowy MPG udawadnia, że polscy konsumenci wybierają marki związane z ekologią

Polski oddział domu mediowego MPG przeprowadził polską edycję ogólnoświatowego badania Climate Change  realizowanego przez Havas Media.  Badanie obejmuje problematykę świadomości ekologicznej konsumentów oraz  jej wpływu na wizerunki marek i zachowania zakupowe. Do tej pory kwestionariusz wypełniło 11 120 osób z 10 różnych krajów i 3 kontynentów.

Uzyskane wyniki krótko podsumowuje Alicja Cybulska, Research and Insight Director MPG: „ Nasze badanie pokazało, że Polscy konsumenci są bardzo zainteresowani tematyką ochrony środowiska i poszukują firm i marek, które podejmują działania w tym kierunku. Poziom zaangażowania Polaków w temat zmian klimatycznych jest równy średniej światowej, jednak wyższy niż w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy USA, a niższy niż w Hiszpanii, czy Francji. Częściej niż w innych krajach jako przyczynę zmian klimatycznych wskazujemy zjawiska głośno komentowane w polskich mediach takie jak emisja CO2, wycinanie lasów czy nadmierne korzystanie z nieodnawialnych źródeł energii, rzadziej wskazujemy przyczyny nam odległe  takie jak wzrost liczby ludności na świecie. Jako głównych winowajców zmian klimatycznych wskazujemy kraje rozwinięte oraz duże firmy. W związku z tym najczęściej wskazujemy korporacje jako te, które pierwsze powinny podjąć działania w kierunku zatrzymania negatywnych zmian klimatycznych. Osiemdziesiąt procent Polaków woli kupować produkty firm zaangażowanych w działalność ekologiczną, a ponad 20% osób byłoby skłonnych więcej za nie zapłacić. Oznacza to że mamy jeden z wyższych na świecie wskaźników chęci zmiany zachowań zakupowych z powodów etycznych.”

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu