Sprzedaż crossowa – limitowana seria Climagyn i Satinea

 

Rynek suplementów diety upodabnia się do rynku dóbr konsumpcyjnych szybko rotujących (FMCG), gdzie docelowym klientem jest człowiek, który chce zmienić i poprawić swój tryb życia w dobie szybkich zmian cywilizacyjnych. Na rynku tym działania promocyjne kierowane są głównie do ostatecznego nabywcy, jakim jest klient. Stąd przede wszystkim znacząca funkcja działań marketingowych – umiejętnie dobrane i przeprowadzone mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży produktów.

Celem działań marketingowych firm z branż rynku suplementów diety jest tworzenie pozytywnych relacji z konsumentami, a jednocześnie budowanie świadomości marki i jej reputacji. Telewizja i inne media ATL, były, są i będą główną metodą budowy zasięgu i świadomości marki. Nie ma jednak wątpliwości, że akcje crossowe będą miały coraz większe znaczenie. Dlatego ASA zdecydowała się na sprzedaż crossową limitowanej serii dwóch preparatów dla kobiet dojrzałych: Climagyn i Satinea.

Co rozumiemy poprzez sprzedaż crossową

Kampania krzyżowa/crossowa (ang. cross-promotions) może dotyczyć m.in. promowania różnych, niekonkurencyjnych marek tego samego producenta. Zazwyczaj polega na wykorzystaniu jednej znanej już na rynku marki do wypromowania innej. Głównym celem prowadzenia tego typu kampanii jest zwiększenie sprzedaży określonych produktów. Kampania crossowa to przede wszystkim promocja sprzedaży w połączeniu z działalnością marketingową, która jest elementem wielu z możliwych sposobów do osiągnięcia założonych celów targetowych.

Firma

ASA sp. z o.o. jest polską firmą specjalizującą się w wytwarzaniu suplementów diety oraz kosmetyków medycznych. Rozpoczęła swoją działalność w 1999 roku i od tego momentu konsekwentnie buduje pozycję lidera na rynku.

Spółka jest znana z produkcji preparatów dbających o zdrowie i poprawiających komfort życia. Są to m.in.: LaciBios femina, Climagyn, Artresan, MaxiVision, MaxiVision, FemiFeral, ProUro, Satinea. Produkty ASA, wielokrotnie nagradzane przez konsumentów i farmaceutów, są wytwarzane w oparciu o naturalne surowce z zastosowaniem najnowszych technologii produkcyjnych, zgodnie z wytycznymi GMP. 

ASA rozpoczęła kolejną kampanię dla marki Climagyn. Z początkiem kwietnia br. zorganizowała akcję promocyjną preparatu dla kobiet wchodzących w okres menopauzy. Do każdego opakowania z limitowanej serii Climagyn został dołączony elegancki kalendarzyk 3D wraz z ekskluzywnym i nowoczesnym preparatem urodowym Satinea.

Produkty

Suplementy diety – co to takiego?

Według definicji określonej w Ustawie o Bezpieczeństwie żywności i żywienia z 25 sierpnia 2006 r. są to: „środki spożywcze, których celem jest uzupełnienie normalnej diety, będące skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny (…).

Climagyn

Climagyn to dwufazowy preparat nowej generacji, łagodzący dolegliwości związane z menopauzą kobiet, które chcą żyć w zgodzie z naturą. Zawiera fitoestrogeny, które wsparte działaniem witamin i minerałów regulują także inne objawy związane z procesami okresu przekwitania, a dodatkowo „pielęgnują” skórę.

Satinea

Satinea to nowoczesny preparat dla kobiet wymagających po 30. roku życia, które nie chcą poddać się tak łatwo presji czasu. Specjalnie dobrane i niezbędne dla skóry kobiety składniki nowej generacji  odżywiają skórę oraz nadają jej zdrowy wygląd. Satinea pozwala zadbać o jędrność oraz zdrowy i młodzieńczy wygląd. Odżywia skórę od wewnątrz i wspomaga jej naturalne procesy regeneracji.

Sytuacja na rynku

Rynek suplementów diety w Polsce rośnie bardzo szybko, jednakże jest jeszcze wciąż mało nasycony. Suplementy diety są obecnie produktami uważanymi za luksusowe – ich zakup zależy głównie od zasobności portfela konsumenta. Dynamika wzrostu sprzedaży suplementów w ostatnich latach wynosi 40-60%. Dynamiczny rozwój tego sektora to wynik szybkiego wzrostu gospodarczego oraz nasilenia trendów związanych ze zdrowym trybem życia i rosnącą dbałością o wygląd zewnętrzny. Niezwykle szybko rozwijająca się branża suplementów diety jest odpowiedzią na bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania produktami zdrowotnymi i zdrowym stylem życia.

Wiele firm na rynku prowadzi działania marketingowe, jednakże tylko 12% z nich wykazuje działania marketingowe, zwiększające wiedzę o tych produktach. Poprawa komunikacji z klientami, a przede wszystkim położenie nacisku na działania informujące o jakości i bezpieczeństwie suplementów diety, mogłyby pozytywnie wpłynąć na rozwój  sektora rynku suplementów diety w Polsce.

Grupa docelowa

Nie można przejść wokół problemu menopauzy obojętnie, gdyż w Polsce jest już ok. 8 mln kobiet w tym okresie. Będzie ich coraz więcej, gdyż społeczeństwo starzeje się a czas życia się wydłuża. 

Akcja crossowa limitowanej serii Climagyn i Satinea firmy ASA została skierowana do kobiety w okresie menopauzy, dla których wysoka jakość, unikalność i skuteczność produktów są ich ważnymi i nieodłącznymi elementami życia. Menopauza nie oznacza końca kobiecej atrakcyjności – można w 100% zachować atrakcyjny wygląd i dobre samopoczucie także po przekroczeniu 50. roku życia. Obecnie żywność ze względu na daleko idącą obróbkę została pozbawiona ważnych składników, a niedobory te należy uzupełnić. Istotną grupę stanowią preparaty „inside beuty”, które poprawiają urodę i dbają o piękno „od wewnątrz”. 

Climagyn i Satinea

kobieta

wiek 45+ 

wykształcenie średnie+

mieszka w dużym/średnim mieście

aktywna zawodowo

dobrze sytuowana

posiada rodzinę – partnera oraz dzieci

bywa w SPA, ośrodkach odnowy biologicznej, salonach kosmetycznych

zadbana, używa kosmetyków, dba o swoją urodę i wygląd

świadoma profilaktyki zdrowia

 

Cel projektu

ASA wykorzystała istniejącą pozycję i markę preparatu Climagyn dla wprowadzenia nowego produktu do grupy docelowej, której skóra – z racji danego okresu w życiu kobiety – wymaga specjalnej ochrony i pielęgnacji. Ponadto celem pośrednim akcji crossowej było wsparcie działań ATL-owych, odnoszących się do wprowadzenia na rynek Satinea.

Cele komunikacyjne dla Satinea

nadanie marce unikalnego wizerunku

budowa zaufania do nowej marki

wywołanie chęci wypróbowania nowej marki i korzystania z niej na co dzień

uzasadnienie ceny

 

Realizacja

Z początkiem kwietnia br. ruszyła akcja promocyjna limitowanej serii preparatów dla kobiet wchodzących w okres menopauzy. Do każdego opakowania Climagyn został dołączony elegancki kalendarzyk 3D z preparatem Satinea, stworzonym z myślą o urodzie kobiet, pomimo upływu lat.

W kampanii crossowej producent podkreślił to, co stanowi esencję zdrowia i urody kobiet. Połączenie Climagyn i Satinea to zestaw idealnie uzupełniających się produktów – słuszne rozwiązanie dla kobiet, które na nowo chcą się poczuć młodo i pięknie.

Akcja przygotowana przez ASA prowadzona była wśród farmaceutów (bezpośredni kontakt przedstawicieli medycznych z farmaceutami, POS-y w aptekach) oraz na łamach prasy, m.in.: „Polityka”, „Gala”, „Viva”, „Party”, „Uroda”, „Zwierciadło”, „Wysokie Obcasy”, „Rzeczpospolita – 5 Aleja”, „Dziennik” i inne.  Kampania crossowa limitowanej serii Climagyn i Satinea trwała do końca czerwca br. Wsparciem kampanii reklamowej była realizowana długofalowa strategia komunikacji public relations.

 

Efekty:

ASA dzięki akcji promocyjnej limitowanej serii Climagyn i Satinea w naturalny sposób dotarła z informacją i próbką nowego produktu do klientek już zainteresowanych profilaktyką zdrowia i urody. W okresie okołomenopauzalnym, jak i menopauzy zachodzą zmiany w gospodarce hormonalnej organizmu kobiety, które mają swoje odbicie w kondycji skóry i jej zdolności regeneracji. W tym trudnym dla niej okresie pełnym zmian wspomaganie skóry preparatem, który dostarczy jej niezbędne do biologicznej odnowy składniki odpowiedzialne za jej elastyczność i gładkość stanowi istotny element profilaktyki urody. Menopauza nie oznacza końca życia, ale początek innego nowego etapu. Etapu życia, w którym kobieta ma czas dla siebie, ma czas zadbać o urodę i zdrowie. Kobieta rozpoczyna życie na nowo, i ważne jest aby i w tym okresie swojego życia czuła się atrakcyjna i wciąż piękna.

Cele ASA konsekwentnie są realizowane przynosząc zamierzone efekty, a więc zwiększając liczbę klientek – kobiet dojrzałych i świadomych. Spółka odnotowała już istotny wzrost sprzedaży preparatu Climagyn oraz dobry wynik – market feedback – z wprowadzenia Satinea na polski rynek farmaceutyczny.

 

Autor

Joanna Regucka

Dyrektor Marketingu ASA Sp. z o.o.

www.asa.eu

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu