Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) nowym członkiem Warsaw Destination Alliance

przez | 06/11/2008

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” przystąpiło do fundacji Warsaw Destination Alliance, dołączając do grona ponad 90 firm i instytucji działających razem na rzecz promowania pozytywnego wizerunku Warszawy na świecie.

PPL zajmuje się zarządzaniem lotniskami komunikacyjnymi oraz ich rozbudową i modernizacją, a także świadczeniem usług w zakresie lotniskowej obsługi samolotów i pasażerów. Jest udziałowcem większości lotnisk komunikacyjnych w Polsce. Wizytówką firmy jest największy w Polsce, będący własnością PPL, Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie, obsługujący 48% rynku przewozów lotniczych i łączący stolicę z ponad 80 miastami w kraju i na świecie. Współpraca WDA i PPL oznacza korzyści dla obu stron: wzrost atrakcyjności Warszawy dla zagranicznych turystów oraz perspektywę wzrostu liczby osób odwiedzających Warszawę drogą lotniczą.

Cieszymy się, że Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze zdecydowało się podjąć wspólny wysiłek w celu promowania Warszawy na świecie. Członkostwo PPL w WDA doceniamy tym bardziej, że Warszawa nie mogłaby istnieć na mapie turystycznej i biznesowej Europy bez sprawnie funkcjonującego lotniska – powiedział Alex Kloszewski, prezes Warsaw Destination Alliance – Profesjonalna obsługa stołecznego lotniska oraz wysokiej jakości komunikacja i promocja Warszawy, przyczynią się do budowania wizerunku miasta, jako nowoczesnej, europejskiej destynacji.

Przystąpienie PPL do WDA to sygnał, że chcemy uczestniczyć w promowaniu Warszawy, jako ciekawego, dynamicznego miejsca dla turystów oraz ważnej europejskiej stolicy dla odwiedzających miasto w sprawach służbowych. Lotnisko Chopina jest miejscem, gdzie przylatujący do Warszawy mają swój pierwszy kontakt z miastem. Musimy sprawić, żeby wywarł on na odwiedzających jak najlepsze wrażenie. Na początku tego roku otworzyliśmy nowy terminal pasażerski, który stał się lotniczą wizytówką Warszawy, a dla pasażerów jest synonimem komfortu podróży lotniczej. Rozpoczęliśmy realizację kolejnych inwestycji, które ten komfort podniosą na jeszcze wyższy poziom – powiedział Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy PPL.

Warsaw Destination Alliance od 6 lat działa na rzecz promowania wizerunku Warszawy, jako atrakcyjnej destynacji turystycznej i biznesowej. Zajmuje się m.in. sprowadzaniem do miasta wielkich kongresów i konferencji. Działania reklamowo-promocyjne prowadzone przez Warsaw Destination Alliance kierowane są do biznesmenów i organizatorów kongresów, jak również do turystów indywidualnych. Kampanie promocyjne Warszawy zlecane przez WDA prezentowane są w renomowanych mediach, takich jak BBC World, CNN czy International Herald Tribune.

Przyłączenie się PPL do działań Warsaw Destination Alliance na rzecz pozycjonowania Warszawy, jako atrakcyjnej destynacji, pozwoli na realizację spójnej strategii komunikacji, połączenie budżetów promocyjnych oraz uzupełnienie biznesowego pakietu marketingowego miasta o informacje o stołecznym porcie lotniczym.